Springbok breidt commercieel team uit voor duurzame relaties
01-06-2022 (16:35) - Mensen
Springbok breidt het commerciële team uit met doorgewinterde client service directors Christine Edelman, Kurt Cattoor en Jan Proesmans. Met de ervaren krachten uit de bureauwereld streeft het internationale branding en tech agency ambitieuze groeiplannen na.
Springbok vormt, samen met het Amsterdamse creatieve en strategische bureau Dawn, een nieuw type bureau dat marketing voor merken uit de 21ste eeuw opnieuw uitvindt. Volgens Springbok moet je daarvoor digitale transformatie combineren met waardentransformatie: door digitaal te accelereren vanuit een duidelijke purpose is het mogelijk positieve maatschappelijke impact te maken. Springbok gaat daarvoor duurzame relaties aan met merken die het verschil willen maken.
Die propositie trok een drietal bekende namen aan, die samen goed zijn voor maar liefst 50 jaar ervaring binnen de marketingwereld. In Nederland neemt Christine Edelman (Merkle, VodafoneZiggo, KPN) de leiding om meer impact te maken voor zowel bestaande als nieuwe klanten. In België worden Kurt Cattoor (Duke & Grace, BBDO) en Jan Proesmans (Mabbly, Cultivate advisors) aan het team toegevoegd om zich te concentreren op het creëren van diepe en duurzame verbindingen tussen merken en hun communities.
Met ervaring aan zowel de klantzijde als de bureauzijde heeft Christine Edelman een duidelijke voorkeur: “De bureauwereld biedt in mijn ogen het beste van twee werelden: werken voor mooie merken en tegelijkertijd in meerdere keukens kijken. Wat me aanspreekt bij Springbok, is dat we via purpose driven marketing bouwen aan een missie. We werken vanuit de filosofie dat we niet de grootste willen worden, maar de meeste impact willen maken. Daarbij werken we het liefst samen met klanten die in ons DNA zitten. Ik mag ons mooie klantenportfolio met merken zoals HEMA en Jumbo verder uitbreiden. Sales zie ik als een service: het zou zonde zijn als bedrijven niet weten dat wij ze kunnen helpen met vanuit hun merk en missie meer impact te maken.”
Die propositie trok een drietal bekende namen aan, die samen goed zijn voor maar liefst 50 jaar ervaring binnen de marketingwereld. In Nederland neemt Christine Edelman (Merkle, VodafoneZiggo, KPN) de leiding om meer impact te maken voor zowel bestaande als nieuwe klanten. In België worden Kurt Cattoor (Duke & Grace, BBDO) en Jan Proesmans (Mabbly, Cultivate advisors) aan het team toegevoegd om zich te concentreren op het creëren van diepe en duurzame verbindingen tussen merken en hun communities.
Met ervaring aan zowel de klantzijde als de bureauzijde heeft Christine Edelman een duidelijke voorkeur: “De bureauwereld biedt in mijn ogen het beste van twee werelden: werken voor mooie merken en tegelijkertijd in meerdere keukens kijken. Wat me aanspreekt bij Springbok, is dat we via purpose driven marketing bouwen aan een missie. We werken vanuit de filosofie dat we niet de grootste willen worden, maar de meeste impact willen maken. Daarbij werken we het liefst samen met klanten die in ons DNA zitten. Ik mag ons mooie klantenportfolio met merken zoals HEMA en Jumbo verder uitbreiden. Sales zie ik als een service: het zou zonde zijn als bedrijven niet weten dat wij ze kunnen helpen met vanuit hun merk en missie meer impact te maken.”