Dentsu start exclusieve masterclass voor Nederlandse start- en scale-ups

09-08-2023 (16:02) - Personal Growth

Dentsu Creative slaat de handen ineen met Crisp, Mollie, Pieter Pot, Check, KPN en Keen Venture Partners en lanceert Marked.

Een jaarlijks terugkerend masterclass programma voor startups en scaleups op het gebied van positionering en brand identity.

Bedrijven kunnen zich inschrijven voor de eerste editie op donderdag 28 september, waarna de organisatie vijf deelnemers zal selecteren. “We zien veel startende en snelgroeiende ondernemingen zoeken hoe ze hun merk zo goed en effectief mogelijk in kunnen zetten voor hun bedrijf” aldus Gerben van der Zwaard, strategy director bij Dentsu Creative en mede-verantwoordelijk voor de afdeling binnen het bureau die zich specialiseert in merkpositionering en brand identity. “Samen met zorgvuldig geselecteerde partners lanceren we daarom een masterclass waarin we met relevante experts aan de slag gaan voor vijf veelbelovende Nederlandse ondernemingen”.

Niet voor iedereen

Marked is bedoeld voor een specifieke doelgroep: founders en CMO’s die succesvolle Nederlandse startups en scaleups runnen en op zoek zijn naar het zetten van een volgende stap met hun bedrijf. Een programma voor ondernemers die een slim business idee uit willen laten groeien tot een aantrekkelijk merk.

Class of 2023

De programmering bestaat uit sprekers van Crisp, Mollie, Pieter Pot, Check en Dentsu Creative. Het zijn designers, strategen en schrijvers die verantwoordelijk zijn voor enkele van de meest geprezen en snelst groeiende merken in Nederland.

Kleinschalig

“Om er zeker van te zijn dat alle deelnemers daadwerkelijk iets aan de sessies hebben, kiezen we bewust voor een zeer kleinschalige opzet", vertelt Joeri Bakker, managing director brand & experience van Dentsu Creative. “Iedereen die van de partij is kan rekenen op 1-op-1 begeleiding, handen uit de mouwen en interactie in elk van de sessies. We willen geen eenrichtingsverkeer, maar een programma waar de geselecteerde ondernemers ook echt iets van opsteken”.

De eerste editie van Marked zal plaatsvinden in Radio Radio in Amsterdam op donderdag 28 september. Elk deelnemende bedrijf krijgt twee plekken en zal op de website van het event worden aangekondigd. Aanmelden kan via marked.amsterdam. De selectie van deelnemers wordt op 5 september bekendgemaakt.