bGenius vanaf vandaag onderdeel van IPG’s Marketing Intelligence Engine
13-09-2022 (07:00) - Tech
Technologiebedrijf bGenius (onderdeel van het Amerikaanse beursgenoteerde IPG) zal vanaf vandaag verder gaan onder de naam Kinesso en heeft haar producten ondergebracht in IPG’s Marketing Intelligence Engine (MIE).
De afgelopen 15 jaar heeft bGenius, eerst onderdeel van Traffic4U en later Mediabrands, oplossingen ontwikkeld gericht op Search- en Social advertising voor adverteerders in Nederland. Met de rebranding naar Kinesso wil IPG door als één techbedrijf en zijn de producten van beide partijen samengebracht in één MarTech platform genaamd Marketing Intelligence Engine (MIE). De verdere uitrol van MIE in Nederland en daarbuiten vindt nu plaats.
Sander Koning, Managing Director van bGenius: "Zo’n drie jaar geleden deelde IPG het nieuws dat Kinesso een nieuw MarTech platform ging lanceren. bGenius is met haar Search en Social oplossingen een perfecte aanvulling. Twee jaar geleden is deze nieuwe koers ingezet en het zorgt ervoor dat onze productontwikkeling in een enorme stroomversnelling is gekomen. Daarnaast biedt de integratie met de Marketing Intelligence Engine een complete oplossing voor marketeers.”
De teams in Groningen blijven verantwoordelijk voor de wereldwijde productontwikkeling voor Search, Social en E-commerce binnen IPG. Met de toegenomen investeringen vanuit IPG en de strategische partners wordt er vanuit Groningen gewerkt aan de toekomst van Search, Social en eCommerce. Inmiddels werken er teams in Colombia, Maleisië en Australië mee aan de producten.