MetrixLab lanceert nieuwe methode voor consumenteninzichten met behulp van AI

09-12-2020 (09:30) - Tech

MetrixLab lanceert vandaag een nieuwe razendsnelle vorm van pre-testing die de expertise van onderzoekers combineert met machine learning. Het digitale onderzoeksbureau biedt consumenteninzichten die tot slimmere zakelijke beslissingen leiden. De effectiviteit van verschillende advertenties wordt door de methode onderzocht en de resultaten worden door vertaald in adviezen en aanbevelingen.
 
De ontwikkelde Artifical Intelligence (AI)-gedreven pre-test oplossing door MetrixLab heeft de naam ACT Instant en is geschikt voor online en social video, TV-commercials en banners. Deze nieuwe vorm van onderzoek combineert de expertise van onderzoekers met machine learning. De uitvoerig geteste algoritmen coderen de advertenties op ruim 130 variabelen. De meer interpretatie gevoelige variabelen, zoals het gebruik van vakjargon en emotie worden gecodeerd door onderzoekers. Zij vertalen de data/resultaten door in adviezen en aanbevelingen. Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van vragenlijsten en respondenten kunnen de resultaten al binnen twee uur beschikbaar zijn. Dit maakt ACT instant een unieke, razendsnelle oplossing.
 
Jolique Weelink, Global Director Innovation and Consultancy bij MetrixLab, licht de werkwijze toe: "We zien een grote vraag naar agile oplossingen om tot snellere inzichten te komen. Voor ons is AI niet zomaar een modewoord, we hebben het ingebouwd in onze unieke en gevalideerde pre-testmethodologie. Op deze manier geven we onze klanten wereldwijd snel en helder advies, gebaseerd op consumenteninzichten. We zijn ervan overtuigd dat deze manier van pre-testen, waarbij rekening gehouden wordt met hoe mensen media consumeren, veel waarde heeft voor onze klanten.”
 
ACT Instant is een aanvulling op het bestaande pakket van pre-testen voor creatieve campagnes; van concepten tot finale uitingen en heeft zijn waarde reeds bewezen voor klanten actief binnen FMCG, de financiële-, reis- en mediasector.