Sendcloud en CM.com lanceren SMS-tracking bij pakketbezorging

18-10-2022 (11:14) - Tech

1 op de 5 Nederlandse consumenten (20%) zegt niet opnieuw bij een online winkel te bestellen als de bezorgtracking beperkt is. Sendcloud en CM.com lanceren daarom Tracking via SMS om deze ervaring voor klanten te verbeteren wanneer zij iets laten bezorgen.

Tracking via SMS helpt online retailers om verzendchaos tijdens de feestdagen te voorkomen. Met de feestdagen voor de deur helpen tracking-updates webwinkels om proactief naar klanten te communiceren over vertragingen, bezorgstatus en een negatieve klantervaring te voorkomen. 

SMS steeds populairder

Hoewel de meeste consumenten (79%) in Nederland nog steeds de voorkeur geven aan tracking updates via email, wint SMS (26%) steeds meer aan populariteit. Aangezien consumenten graag de meest actuele afleverstatus binnen handbereik hebben, helpen geautomatiseerde SMS-berichten om klanten in elke fase van het verzendproces op de hoogte te houden. Bovendien helpen geautomatiseerde tracking updates het aantal supporttickets op de klantenservice te verminderen en het aantal succesvolle leveringen bij de eerste poging te verhogen.

Voorkomen van verzendchaos

Rob van den Heuvel, CEO en co-founder van Sendcloud: "Nu de feestdagen dichterbij komen, bereiden veel online retailers zich voor op de piek in bestellingen, tegen het einde van het jaar. Tracking updates zijn een belangrijk ingrediënt in het voorkomen van verzendchaos. Door klanten goed en voortdurend op de hoogte te houden van mogelijke vertragingen kunnen webwinkels hun klanttevredenheid verhogen.”