Centercom en MMD Media lanceren HTML5 voor programmatic OOH

25-03-2019 (12:59) - Toeleveranciers

Centercom en MMD Media komen met de primeur: zij zijn de eersten die programmatic HTML5 campagnes mogelijk maken voor Out of Home campagnes. In samenwerking met programmatic inkoopplatform OutMoove en digital marketingbureau Oogst, onderdeel van Merkle Nederland, loopt de eerste HTML5 campagne op het digitale Supermarktennetwerk van Centercom en via het On The Go Petrol netwerk van MMD Media.


Met de digitalisering van Out of Home wordt het steeds eenvoudiger om online campagnes door te vertalen naar Digital Out of Home. Zowel Centercom, met ruim 400 schermen, als MMD Media met 1.300 schermen hebben hun digitale netwerken volledig aangesloten op de programmatic buying platforms. Deze campagne loopt via OutMoove. OutMoove is een systeem waarbij dynamisch advertentieruimte ingekocht kan worden en ingespeeld kan worden op variabelen, relevantie en actualiteiten. Waar voorheen meerdere uitingen voor verschillende triggers zoals tijd, weer en locatie aangeleverd moesten worden, hoeft er met HTML5 maar één uiting aangeleverd te worden. Aan de hand van de beschikbare variabelen wordt altijd de meest relevante uiting getoond, waardoor de impact van de inzet wordt vergroot.
 

Hiermee hebben Centercom en MMD de primeur om als eerste een programmatic HTML5 campagne in te zetten via Digital Out of Home. Oogst heeft hiervoor de mediaplanning verzorgd. Binnen een vooraf gelijkblijvende opmaak zal de uiting op vooraf te programmeren parameters op de juiste locatie zichzelf aanpassen naar een specifiek lokaal relevante variant.
 

Lars Postmus
, digital marketing consultant bij Oogst, a Merkle company: “Vanuit Oogst wordt deze volgende stap binnen de DOOH-sector toegejuicht. Binnen online media zijn we al gewend om met relevante, dynamische uitingen de impact te vergroten, doordat dit binnen DOOH nu ook mogelijk is geworden, kunnen we dit eenvoudiger en beter binnen campagnes integreren.”