INretail zet shoppen in Nederland op de Duitse kaart
27-05-2019 (10:41) - Toeleveranciers
Het beperkte beeld van Hollandse tulpen, molens, kaas en klompen moet flink bijgesteld worden. Mede daarom zijn shoppingssteden zijn het nieuwe aandachtspunt van Nederlands Bureau van Toerisme (NBTC) dankzij een samenwerking met INretail.
Nederland kan zich volgens INretail opmaken voor een hausse van tientallen miljoenen buitenlandse toeristen. Die passen niet allemaal in Amsterdam en spreiding is daarom nodig. Daar kunnen veel steden én hun winkels van profiteren. De samenwerking tussen INretail en het NBTC (Holland Shopping Alliantie genaamd) gaat helpen om ons land als shopbestemming op de kaart komt te zetten. Nederland heeft een unieke winkelstructuur: pittoreske binnensteden vormen het perfecte decor voor een dagje of weekend winkelen, met retail en horeca op loopafstand en unieke winkeltjes die je nergens anders vindt. De campagne richt zich allereerst op de Duitse en Belgische markt. Handig, want veel of grote aankopen neem je het makkelijkst met de auto mee naar huis.
Komend weekend 25-26 mei beschrijft een Duitse influencer Alkmaar en Haarlem voor haar ruim 100.000 volgers. Naast de eigen vlogs die zij maakt, wordt zij zelf ook gefilmd voor een promotievideo dat op Holland.com wordt geplaatst. Eerder bezocht een Belgische vlogger al Breda.