Nederlandse festivals verkopen tickets met hulp van eigen fans

12-04-2019 (09:30) - Toeleveranciers

Steeds meer Nederlandse festivals zetten fans in als ambassadeur om extra tickets te verkopen. Bij We Are Electric, Indian Summer Festival, Decibel en Loveland gebeurde het al en nu trekt ook de organisatie van Paaspop op deze manier extra bezoekers.

Fans van het driedaagse festival kunnen exclusieve ervaringen verdienen door zelf tickets te verkopen aan vrienden. De organisatie van Paaspop werkt hiervoor samen met Verve, het grootste ambassadeursprogramma voor de evenementenbranche wereldwijd.
 

extra bezoekersaantallen

Verve is wereldwijd succesvol gebleken. De afgelopen jaren werden via het platform al meer dan 500.000 tickets verkocht, door 150.000+ ambassadeurs, in meer dan 20 verschillende landen. Klanten van Verve zijn onder meer Live Nation, AEG, Bonnaroo, EDC, Lollapalooza Berlin, Sonar en iMotion.
 

"We zien dat kaartverkopen via Verve in het eerste jaar gemiddeld 3 tot 5 procent van het totaal aantal kaartverkopen beslaat. Dat kan vervolgens oplopen tot wel 10 tot 15 procent in het derde jaar", aldus Jaimy Kearney. "Potentiële bezoekers zijn tot 72 procent meer bereid naar een evenement te gaan als zij een kaartje aangeboden krijgen via een ambassadeur. De reden dat mensen naar een event gaan is omdat hun
vrienden er ook zullen zijn.”


over verve

Verve, dat wereldwijd het grootste platform is voor sociale ambassadeurs in de evenementenbranche, werd in 2008 opgericht door de broers Callum en Liam Negus-Fancey. Het bedrijf werkt inmiddels samen met 500 evenementen, waaronder muziekfestivals, stadiontours, sportevenementen en live shows.