Nieuwe bezorgopties voor Mijnwebwinkel shops
20-03-2019 (14:51) - Toeleveranciers
Dankzij de samenwerking tussen Mijnwebwinkel en MyParcel kunnen meer dan 42.000 webwinkels vanaf vandaag ‘Bezorgmomenten’ en ‘Afhalen bij een PostNL-locatie’ bieden aan hun klanten. Het is bewezen dat keuzevrijheid voor online kopers leidt tot meer conversies en een hogere klanttevredenheid.
Mijnwebwinkel webshops die gebruik maken van verzendservice MyParcel kunnen hun klanten voortaan zelf laten bepalen waar en wanneer zij hun pakket willen ontvangen. De consument kan in de checkout zelf een bezorgmoment kiezen of zijn of haar pakket laten afleveren bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie, in zowel Nederland als België.
De cijfers liegen er niet om: 75% van de online kopers wil bezorgopties in de checkout. Bijna driekwart daarvan geeft aan een voorkeur te hebben voor de bezorgoptie ‘Afhalen bij een PostNL-locatie’ en 24,5% doet meer herhaalaankopen bij webshops die bezorgopties aanbieden.
De integratie heeft positieve gevolgen voor meer dan 3.000 Mijnwebwinkel shops die op dit moment al gebruik maken van MyParcel. De nieuwe bezorgopties zijn beschikbaar voor Mijnwebwinkel shops die Mollie of Klarna als betalingssysteem gebruiken.