Spotta maakt huis-aan-huis bezorging slimmer en duurzamer
Spotta biedt adverteerders de mogelijkheid om de verspreiding van hun folder, mailing of catalogus op huisadres te segmenteren. Voorheen kon met Spotta niet verder dan op wijkniveau gesegmenteerd worden. Een nieuwe bezorgmethode maakt dit nu wel mogelijk.
Onder invloed van duurzaamheid is huis-aan-huis bezorging sterk veranderd de afgelopen jaren, deze veranderingen hebben bij marktleider Spotta geleid tot een nieuwe bezorgmethode die segmentatie op huishouden mogelijk maakt. Spotta is begin maart van dit jaar gestart met het bezorgen van haar eigen product FolderKiezer, dat is het wekelijkse folderpakket dat een huishouden zelf kan samenstellen met op dit moment 139.000 abonnees. Nu deze bezorging ook in het Spotta netwerk goed gaat kunnen andere adverteerders daar ook gebruik van maken.
Door de nieuwe bezorgmethode kunnen adverteerders nog slimmer segmenteren, bijvoorbeeld geen reclame bij huishoudens waarmee al op een digitale manier wordt gecommuniceerd, alleen bij huishoudens met kinderen of niet bij een huishouden dat al lid of donateur is. Dit draagt bij aan een verdere verduurzaming van het medium huis-aan-huis en een uniek bereik.