Zet jouw bedrijf in de schijnwerpers met deze promotieartikelen
13-12-2021 (21:30) - Toeleveranciers
Een belangrijk onderdeel bij het bekender maken van je bedrijf is promotiemateriaal. Door jouw bedrijfsnaam of logo op wat voor manier dan ook te verspreiden zorg je voor grotere zichtbaarheid en naamsbekendheid. De promotie kun je op allerlei manieren aanpakken. Wanneer je promotiemateriaal gebruikt dan wil je dat het ook daadwerkelijk wat voor je doet en dat het je uiteindelijk nieuwe klanten oplevert. Ga dus niet zomaar voor de eerste de beste optie en denk hier goed overna. Het uiteindelijke doel is dat je nieuwe klanten aantrekt en dus een grotere omzet kan genereren. Promotiemateriaal kan dus van essentieel belang zijn voor je bedrijf. Promotie heeft niet alleen te maken met het daadwerkelijke product, maar ook met originaliteit en de bereidheid om net een stapje verder te gaan. Het gaat erom dat mensen je niet snel meer vergeten.
Denk duurzaam, ga voor blijvend
Wanneer je promotiemateriaal uitdeelt is het belangrijk ook rekening te houden met duurzaamheid. Wegwerpartikelen zijn niet meer van deze tijd. Folders of flyers zijn dus niet altijd meer de beste keus. Kies liever voor een product dat mensen ook daadwerkelijk kunnen gebruiken en dat niet makkelijk weg te gooien is. Zo maak je met je promotiemateriaal ook nog eens een goede indruk en zorg je ervoor dat je bedrijfsnaam niet letterlijk in de prullenbak belandt.
Een bidon neem je overal mee naartoe
Een perfect promotie product, dat ook nog eens herbruikbaar is, is een bidon. Je kunt de bidons bedrukken, met de naam je bedrijf of het logo. Op die manier is het uitstekend in te zetten als promotie voor jouw bedrijf. Een bidon neem je overal mee naartoe zoals de sportschool, een rondje op de racefiets of op vakantie tijdens een wandeling. Daarmee vergroot je ook nog eens de zichtbaarheid van je logo. Kijk maar eens om je heen in de sportschool hoeveel mensen een bidon bij zich hebben met een logo erop. Zo zie je direct in de praktijk wat een bedrukte bidon kan betekenen en wat voor bereik het genereren.
Wandelende promotie
Net als een bidon is ook een rugtas een handig promotie artikel. Wanneer mensen met een rugtas om met jouw logo en bedrijfsnaam erop door de stad wandelen, wordt jouw bedrijf tegelijkertijd gepromoot. Net als een bidon, is ook een rugtas een product dat overal mee naartoe wordt genomen. Het valt op en gaat op veel plaatsen te zien zijn, ideaal dus voor jou om in te zetten als promotieartikel.
Groener kan het niet
Een wel heel letterlijk groen product is een plant. Dit is iets wat je nog niet veel voorbij ziet komen in wereld van promotiemateriaal. Maar een plant inzetten ter promotie kan goed werken. Hoewel je er waarschijnlijk niet je logo op kan laten bedrukken, is een plant wel erg origineel. Op die manier vergeten mensen niet snel dat de plant aan jouw bedrijf te linken is.
Maak het passend bij jouw bedrijf
Belangrijk bij het inzetten van promotie artikelen is dat het passend is bij jouw bedrijf. Wanneer jij uitdraagt dat je duurzame producten verkoopt, dat is het inzetten van plastic wegwerpartikelen niet de beste keuze. Zorg dus dat je niet alleen naamsbekendheid genereert, maar dat het artikel ook iets over jouw bedrijf kan zeggen. Dat er eventueel een directe link mee te maken is. Wanneer mensen het product zien, dat ze direct aan jouw bedrijf denken. Originaliteit is ook belangrijk. Wanneer mensen iets in handen krijgen dat ze al honderden keren hebben gezien, is de kans niet alleen groter dat het snel in de prullenbak belandt, maar ook dat het je promotie niet ten goede gaat komen. En dat is zonde.