Zo bedank jij klanten op een leuke manier voor hun loyaliteit: vier tips!
Een belangrijk punt op het gebied van stakeholdermanagement is het tonen van waardering van je klanten. Zonder hen draait je bedrijf natuurlijk niet. Je kunt je klanten op een aantal leuke manieren bedanken voor hun loyaliteit tegenover je bedrijf. Daarnaast is het een goede manier van marketing en zorg je ervoor dat ze graag nog even klant bij je blijven. Benieuwd naar hoe jij je klanten op een leuke manier bedankt? Lees dan snel verder!
Het sturen van een kaart
Een goede manier om je klanten te bedanken is het sturen van een kaart. Stuur je klanten aan het begin van de zomer of met de kerst een kaart om ze te bedanken. Dit kun je doen via de post, maar nog makkelijker is het om dit via de e-mail te doen. De tien meest loyale klanten stuur je een persoonlijke kerstkaart waarin je ze uitgebreid bedankt voor hun steun het afgelopen jaar.
Geef ze een gratis geschenk
Wat ten tweede een goede manier is om je dankbaarheid te laten zien, is het geven van een gratis geschenk. Denk aan een gepersonaliseerd item of een sample van nieuwe producten of diensten. Zo laat je aan loyale klanten een blijk van waardering zien en promoot je gelijk al het nieuws dat je aanbiedt. Dat is vooral leuk rond de kerstperiode of natuurlijk het jubileum van je bedrijf; want wie jarig is, trakteert!
Beloon ze met exclusieve kortingen
Mochten gratis geschenken wat te veel zijn, maak je ze ook hartstikke blij met exclusieve kortingen. Verstuur ze via de e-mail of post en stimuleer ze zo om nog eens een kijkje te nemen in jouw assortiment. Met een korting waar alleen loyale klanten gebruik van kunnen maken, laat je ze speciaal voelen en zorg je ervoor dat ze eerder terug zullen komen.
Start een online winactie
Tot slot sla je twee vliegen in één klap met een online winactie. Laat je klanten hun ervaringen en mooiste momenten met het merk delen. Maak er een winactie van en beloon de leukste ervaringen met een geschenk. Op deze manier laat je niet alleen je dank zien aan je loyale klanten, maar zorg je ook voor meer engagement op de social media kanalen.
Zo, vier manieren waarop jij op een leuke manier je meest loyale klanten bedankt. Stuur ze een kaartje om je dankbaarheid te tonen of beloon ze met een gratis geschenk of een exclusieve korting. Met een online winactie laat je je volgers hun beste ervaringen met het bedrijf delen. Dat is naast een originele manier van het tonen van je waardering, ook nog eens een goede manier om je bedrijf en zijn producten en diensten te promoten!