Kruidvat achter Wakkere Inhaker 2011

02-03-2012 (00:00) - Awards

Het Nederlandse publiek heeft Kruidvat uitgeroepen tot ‘Wakkere Inhaker 2011’. Woensdagavond werden tijdens de uitreiking van de Inhaakwedstrijd 2011 – georganiseerd door Telegraaf Media Nederland – de beste inhakers van 2011 bekend gemaakt. Op de tweede en derde plaats eindigen Dirk en Lidl.
 
In 2011 heeft Bureau Consumenten Onderzoek, in opdracht van Telegraaf Media Nederland, alle inhaakadvertenties in De Telegraaf onderzocht. Om alle inhakers te beoordelen hebben meer dan 2.500 respondenten aan het onderzoek meegedaan. De uitslag is bepaald op basis van meerdere beoordelingscriteria zoals attentiewaarde, boodschapcommunicatie, waardering, originaliteit, likeability, de mate waarin het interesse en sympathie oproept en de duidelijke en logische link met het inhaakmoment.
 

De kracht van de inhaakadvertentie van Kruidvat is vooral de treffende wijze waarop is ingehaakt op Prinsjesdag. Daarnaast blinkt de advertentie, volgens Telegraaflezers, uit in actualiteit, originaliteit en is de advertentie leuk en grappig. De tweede plaats is verdiend door Dirk. De advertentie van Dirk haakt in op het bezoek van Rutte aan Obama en onderscheidt zich positief door de enorm hoge waardering voor de advertentie. Lezers vinden de inhaker spraakmakend, actueel, origineel en leuk. Op de derde plaats is de inhaakadvertentie van Lidl geëindigd. De kracht van deze advertentie is de logica van het inhaken van Lidl op het feit dat zij als beste getest is in groente & fruit. Naast een hoge waardering wekt deze inhaker ook veel interesse en is het merk Lidl sterk gecommuniceerd. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.