![3MO breidt uit met onafhankelijke T-shaped mediaconsultancy](/public/image/2025/schermafbeelding_2025-02-13_om_10.15.38.png)
3MO breidt uit met onafhankelijke T-shaped mediaconsultancy
Vanaf februari 2025 biedt 3MO een unieke, onafhankelijke en volledige T-shaped mediaconsultancy oplossing in Nederland. Om dit mogelijk te maken, bundelen 3MO, digitale media- expert Martijn Oenema en media auditor Joris Stam (Stam Media Consultancy) hun krachten.
De mediawereld wordt steeds complexer. Mediaconsumptie en mediabudgetten zijn versnipperd, waardoor adverteerders voor de uitdaging staan om verschillende kanalen slim te combineren en grip te houden op hun media-inkoop. Tegelijkertijd wordt technologie steeds bepalender en zorgen ingewikkelde meetmethoden ervoor dat het steeds lastiger wordt om media-impressies en effectiviteit goed in kaart te brengen. Hoe zorg je ervoor dat jouw media-inspanningen niet verwateren, maar juist maximaal impact maken?
Om die vraag te beantwoorden, is meer nodig dan alleen kennis van media, strategie en planning. Diepgaand inzicht in marktontwikkelingen, mediakanalen, technologie en tooling is essentieel. Door de krachten te bundelen met Joris en Martijn kan 3MO adverteerders hierin breder adviseren. De samenwerking ontsluit een diepgaande kennis van al deze onderwerpen vanuit een volstrekt onafhankelijk perspectief.
Huib Bouma en Ivonne Boumeester, partners van 3MO: "We zijn erg blij om de samenwerking met Joris te intensiveren en met de komst van Martijn. Martijn en Joris passen perfect bij 3MO: nuchter en onafhankelijk, met een opbouwende aanpak. Hun aanvullende expertises op het gebied van media inkoop en digitale media en tooling helpt ons nog beter van waarde te zijn voor klanten."
Meer diepgang in media-audits
3MO en Joris Stam werken al langer samen op het gebied van media pitches en media reviews. Met de komst van Martijn Oenema wordt deze samenwerking verder verdiept, vooral op het vlak van digitale media-audits.
De Digitale Media Review, een nieuwe toevoeging aan de 3MO Media Review, biedt adverteerders een gedetailleerd inzicht in hoe hun digitale media-activiteiten worden opgezet en geoptimaliseerd. Door diep in de systemen te duiken, kunnen adverteerders hun digitale volwassenheid in kaart brengen en concrete verbeterpunten identificeren. Dit leidt tot effectievere digitale media-inzet en een betere aansluiting op bedrijfsdoelstellingen.
"Door de jaren heen ben ik 3MO in verschillende hoedanigheden tegengekomen en altijd was ik onder de indruk van hun onafhankelijke en vakkundige blik", vertelt Martijn Oenema. "Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan de missie van 3MO en samen te werken met het team. Deze samenwerking biedt mij de mogelijkheid om mijn expertise nog beter in te zetten en zo de toegevoegde waarde van digitale media voor onze klanten te vergroten."
Onafhankelijk en transparant advies
Het unieke aan deze samenwerking is dat 3MO diepgaande expertise op alle relevante deelgebieden van media management, marketing en communicatie-effectiviteit met elkaar verbindt. Het resultaat: betrouwbare, transparante inzichten en concrete aanbevelingen, zonder commerciële belangen bij bureaus of mediapartijen.
Joris Stam: "Ik werk al enige tijd naar volle tevredenheid samen met 3MO op het gebied van media pitches en reviews. Deze stap betekent een positieve versnelling van onze samenwerking. Samen met Martijn’s digitale media-expertise kunnen we zowel een grondig als holistisch advies uitbrengen."