ADCN kondigt eerste 75 juryleden aan voor de Dutch Creativity Awards 2023
ADCN, dé Nederlandse club voor creativiteit, kondigt de eerste 75 juryleden aan voor de Dutch Creativity Awards 2023. Deze juryleden zullen een cruciale rol spelen bij het beoordelen van de ingezonden projecten. Met nog slechts enkele weken te gaan, is het tevens de laatste kans voor deelnemers om werk in te zenden zich in te schrijven en deel te nemen aan de Dutch Creativity Awards.
De eerste 75 juryleden van de Dutch Creativity Awards 2023 zijn professionals in de creatieve industrie en verdeeld over acht verschillende disciplines. Hun expertise en kritische beoordeling zullen bepalend zijn bij het toekennen van de prijzen aan de meest indrukwekkende inzendingen. In september zullen de finalisten bekend worden gemaakt, waarna de Dutch Creativity Awards 2023 in het najaar worden uitgereikt op een nader te bepalen datum.
Laatste kans voor deelname
De reguliere deadline voor het meedoen aan de Dutch Creativity Awards 2023 nadert snel: 26 mei om 23:59 uur. Voor late inzenders is er een mogelijkheid om tot 5 juni 23:59 uur in te schrijven tegen een extra toeslag. Bovendien biedt ADCN altijd 50% korting voor freelancers, nieuwe en kleine bedrijven. Deelnemers hebben de mogelijkheid om in maar liefst 63 categorieën in te zenden.
Naast een kans op erkenning ontvangen alle ingeschreven partijen waardevolle 'rewards', waaronder een voucher voor een ADCN Academy Creative Growth-sessie en een ADCN-lidmaatschap voor 2023. Dit biedt deelnemers niet alleen de mogelijkheid om hun werk te presenteren, maar ook om te profiteren van exclusieve voordelen en groeikansen.
Juryleden per discipline
BUSINESS
James Veenhoff, Founder, ELEMENTAL (a merger of Fronteer & Strategiemakers)
Janneke Niessen, Partner, CapitalT
COMMUNICATIONS
Amber Haank, Strategy Director, AMARU, part of Ace
Cle Gyimah, Creative Director, VERYRARE Agency
Daan van Dam, Group Creative Director, We Are Pi
Denise Groen, Creative Lead, GoSpooky
Dwight Groot, Executive Producer, Vigics
Eduard van Bennekom, Founder & Creative Director, The Family Amsterdam
Eduardo Marques, Chief Creative Officer, Publicis Groupe Benelux
Eldin Fetahovic, Chief Creative Officer , Publicis Groupe NL
Elias Reinheimer, Chief Creative Officer, Havas Play
Esmé Brinkman, Creative Director, Blauw Gras, part of ACE
Esther Ris, Owner & Executive Producer, Studio Studio
Gabriela Nouws, Associate Creative Director & Art Director, SuperRebel Agency
Heleen Hidskes, Head of Strategy, DEPT®
Hester Haars, Executive Creative Director, we are social
Kika Douglas, CCO, 180 amsterdam
Marvin Jacobs, Creative Director, Audio agency Airborne
Nevil van Outheusden, Senior Copywriter, TBWA\NEBOKO
Nienke Dettmeijer, Marketing Director Benelux, Netflix
Rocco Stallvord, Media Director, WeFilm
Sandra Bold, Chief Creative Officer, Wunderman Thompson Benelux
Shari Hubeek, Head of Brand Partnerships, Top Notch, Noah's Ark & Universal Music (Het Buro)
Stefanos Constantinou, VP, Brand Partnerships & General Manager, Highsnobiety
Steph Morrow, Founder & Strategy Lead, STUDIO WORROM
Su May Tan-Kool, Vice President of Client Partnerships, VaynerMedia
Titus van Dijk, Founder / CEO, Tonny Media
Wilmar Versprille, Creative Strategy Director, Crisp
Zeynep Orbay, Creative Director, Wieden+Kennedy
CRAFT
David Diankanguila, Creative Director, HERC
Diederik van Middelkoop, Executive Creative Director, Amp.Amsterdam
Ine van den Elsen, Creative, Art & Video Director, Insane
Jimmy Nelson, Creative Director, Jimmy Nelson Studio
Maartje Slijpen, Associate Creative Director, KesselsKramer
Mandy Smith, Associate Creative Director, Buck
Niels de Jong, Sonic Strategist, TAMBR
Tom Tukker, Head of Production, MassiveMusic
Rachel Tauwnaar, Music Director, Rachel Tauwnaar
Rigel Kilston, Founder, CEO & Senior Editor, Splash Studios
Sophie Ebrard, Photographer, Sophie Ebrard
Erik van den Heuvel, Colorist, De Grot
Stan Haanappel, Lead Designer & Partner, Studio Dumbar/DEPT®
Victor D. Ponten, Director, FC Barkas
CULTURE
Jamal Jama, Co-founder, JAMA MEDIA, Founder & Creative, What’s Culture
Indiana Roma Voss, Creative Director & Stylist, Indiana Roma Voss
Miles Momoh, Cultural Strategist, Hammerfest
DESIGN
Anne-Marije Vendeville, Art Director, NRC Media
Ashwin van Vugt-Murli, Head of Creative, MIX
ChoQue Ling Lau, Art Director
Dwayne Lewars, Design Director, Design Bridge
Elske van der Putten, Owner & Creative Director, HeyHeydeHaas
Eva van Keijsteren, Founder / Brand Director, Ode to A
Ewoudt Boonstra, Creative Director, Pregnant Studios
Jeroen Junte, Design Journalist, DesignDigger
Jeroen van Erp, Founder & Innovation Strategist, Fabrique
Joachim Baan, Creative Director, Atelier Munro
Joan An Beaudoin, Artist, Creative Director & Graphic Designer, Joan An Beaudoin
Natasha Greenhalgh, Co-founder & Creative Director, Nxt Museum
Pepijn Zurburg, Director, What Design Can Do
Ronnie Besseling, Co-founder & Creative Director, Prosper & Bloom
Sanne Schenk, Creative Director & Partner, TANK
Sarah de Jager, Digital Design Lead, Verve Agency
Thea Bakker, Creative Director, GoodOrange
DIGITAL
Daniel Sytsma, Executive Creative Director, code d'azur
Jort Schutte, Creative Director & Founder, The Incredible Time Machine
Laís Lira, VP & Creative Director, 21 Grams
Marten de Jongh, Creative Director, Morrow
Pascal Rotteveel, Creative Director, Jam3
Vincent Lindeboom, CEO, Next Empire
FUTURE
Daphne Koenen, Art Director, Persuade
Denise Willigers, Co-Founder & Head of Creative Development, ADNIGHT & DPPLR
Jonas Kooyman, Journalist & Content Creator, Havermelkelite
Cathelijne Blok, Co-Founder / Owner, Thetittymag
Malvin Wix, Owner, d3pot_wrks & Wegrestaurant Zachtstaal
Sophie Benink, Strategy Director, Glasnost, part of ACE
SOCIETY
Jort Wildschut, Creative Partner, Wolfstreet
Kwame Wilson, Brand Creative Narrative Lead, Jordan
Lucy von Sturmer, Founder of The Humblebrag & Chairwoman of Creatives for Climate
Merel Witteman, Creative & Scientist, Merel Witteman
Patrick van Haperen, Creative Director, Rise
Safi Graauw, Director, These Cavemen