AKQA Amsterdam lanceert Keep Walking Project

04-11-2011 (10:34) - Bureaus

AKQA lanceert het Keep Walking Project voor het vooraanstaande whiskey merk Johnnie Walker. Het doel van de campagne is consumenten via social media en mobiele interactie actief te laten bij dragen aan projecten die bedoeld zijn om een betere toekomst voor hun gemeenschap te creëren. 

De Keep Walking iPhone en Facebook applicaties laten fans in participerende landen ‘steps’ verdienen- een virtuele valuta. Consumenten kunnen hun verdiende steps doneren aan een inspirerend project in hun land. Ze hebben binnen hun land de keuze uit drie verschillende projecten. Steps kunnen verdiend worden door het bijhouden van het aantal stappen die men neemt met de Keep Walking iPhone app of door steps te verzamelen op Facebook door vrienden aan te moedigen mee te doen en content te delen. 

De Keep Walking Facebook applicatie houdt per land de gezamenlijke vooruitgang bij van iedereen die steps verdient. Fans delen exclusieve inhoud om steps en beloningen te bemachtigen. Samen bereiken ze meerdere mijlpalen die ze delen met hun netwerk van vrienden om zo momentum op te bouwen terwijl ze een ‘rondje om de wereld lopen’. 

Agency: AKQA (Amsterdam office)

Client: Alain Dibo, Global Marketing Manager, Johnnie Walker

ECD: Nick Bailey

Creative Director: Ivar Eden

Copywriter: Lucy-Anne Ronayne

Art Director: Dino Erdmann

Account team: Matt Bain, Chris Henderson

Assistant Producer: Sara-Lee Rost

Executive Producer: Kris Smith

 


Reacties

Pfoe... ik word er nu al een beetje moe van, als ik eerlijk ben. En dan ben ik nog wel een Johnnie Walker drinker! Als online campagnes zo ingewikkeld worden als deze, dan haak ik meteen af. Jammer. Keep it simple jongens!
Mediaman @ 05-11-2011 14:11 uur
Thanks for being on point and on tgeart!
Eldora @ 18-01-2012 15:28 uur
jiGta3 nhhvqiqbvewe
bqwyxmxdb @ 19-01-2012 09:30 uur

Media

Marketing

Economisch