Alwin Richter is VIScovery
07-05-2007 (10:18) - Bureaus
De tweede VIScovery is een feit. Alwin Richter komt als winnaar uit de bus met zijn identiteit-selectietool ‘IDna'. Begin dit jaar daagde VIS de wereld uit om voorstellen te doen voor spraakmakende vormen van communicatie. Eerder dit jaar publiceerde men het idee van Dennis Jegerings dat neerkwam op 'zeggen wat je niet bent'. De nieuwste aanwinst in dit experiment komt van Alwin Richter en hij gooit het over een geheel andere boeg: 'Keuzes die we maken definiëren voor een groot deel wie we zijn of komen voort uit hoe we onszelf zien. Kat of hond? Tennis of voetbal? Bakfiets of sportauto? Het idee vraagt misschien om wat inlevingsvermogen. Maar wanneer je dertien van dit soort keuzemogelijkheden bij elkaar optelt en dat vermenigvuldigt met de stelligheid van je keuze, kom je op een totaal van meer dan 13 miljard mogelijke typeringen. Hoezo lastig om je te onderscheiden in identiteit?'Het idee van Alwin is te zien via www.viscovery.nl of rechtstreeks op 2nd.viscovery.nl. Rond 1 juli wordt de derde VIScovery gepubliceerd. Later in 2007 zullen nog eens twee VIScoveries volgen. Het experiment wordt afgesloten met de verkiezing van de jaarwinnaar.