AMMA Awards in het nieuw. Inschrijven nu van start!

AMMA Awards in het nieuw. Inschrijven nu van start!

30-01-2025 (09:21) - Bureaus

De Annual Masters in Media Awards (AMMA) bereidt zich voor op een speciale editie van hun prijzenceremonie op 22 mei 2025. Dit jaar zet de AMMA, onder de vleugels van brancheorganisatie VIA, diverse vernieuwingen door die gericht zijn op het verhogen van de diversiteit in de inzendingen.

44 nieuwe juryleden

Allereerst presenteert de AMMA Awards 44 nieuwe juryleden, onder wie Daan Vrijsen (Head of Media Consulting, Abovo Maxlead) en Edgar Molenaars (Partner Customer & Brand Advisory, KPMG) als nieuwe juryvoorzitters. Er is kritisch gekeken naar de invulling van de jury om de diversiteit van de markt te weerspiegelen. “We vinden het belangrijk dat we up-to-date blijven met de trends in de industrie. Voor het samenstellen van een diverse en gebalanceerde jury hebben we dit jaar hulp gevraagd aan externen, zoals Eric Kip”, aldus AMMA-commissie voorzitter Angelique Schreuders.

De organisatie meldt dat de jury dit jaar voor 42% bestaat uit mediabureaus, waarvan de helft lokale bureaus, 28% uit media-exploitanten, 24% uit adverteerders en de overige 6% bestaat uit specialistische bureaus en zelfstandigen. De jury bestaat voor 58% uit vrouwen.

Naast de ervaren juryleden is er ook in elke jury ruimte gemaakt voor junior juryleden. Wat een brede mix van ervaring en nieuw perspectief biedt. Op de website van VIA is een overzicht van alle juryleden en de categorieën te vinden.

Inzenden

Merken, media-exploitanten en -bureaus hebben tot 7 februari de tijd om een case in te zenden via de vernieuwde AMMA-website. De site moet tevens gaan gelden als een media-archief waar vakgenoten kennis kunnen ophalen en ingezonden cases kunnen bekijken. Net als voorgaande jaren zenden VIA-leden met een flinke korting in.

Dit jaar is er een speciale korting op de categorie Beste Smart Impact. In deze categorie krijgen inzenders met een kleiner mediabudget de kans om te laten zien hoe zij daarmee grote stappen hebben gezet. Maiko Valentijn, VIA vice-voorzitter, benadrukt het belang van toegankelijkheid: “De AMMA’s zijn de mediaprijzen voor iedereen in ons vak, of je nu een groot of klein budget hebt. We hopen dan ook dat dit jaar meer bureaus en zelfstandigen hun werk inzenden. Het is cruciaal dat we het mooiste werk binnen onze industrie belonen.”

Uitreiking en Afterparty

De uitreiking vindt plaats in het Tuschinski Theater in Amsterdam, gevolgd door een afterparty in Escape, waarbij dit jaar voor het eerst losse tickets beschikbaar zullen zijn. Dit biedt een unieke kans voor alle lagen binnen bedrijven om deel te nemen aan de festiviteiten. "Ons doel is om het vak in al zijn facetten te vieren, en we hopen dat meer mensen dan ooit tevoren met ons mee kunnen vieren," licht de organisatie toe.

Kaartverkoop

De kaartverkoop gaat op een later moment van start. Een case insturen voor de AMMA Awards kan hier.
 


Media

Marketing

Economisch