Beste affiche: G-Star, Unox of AH?

01-04-2008 (09:50) - Bureaus

Op woensdag 28 mei organiseert JCDecaux in samenwerking met de Stichting Affiche-Archief voor de vierde keer de verkiezing van het beste affiche. Afgelopen donderdag heeft een vakkundige jury uit zo’n 900 posters zes adverteerders genomineerd die in aanmerking komen voor het beste affiche van 2007. Naast de affiches voor de vakprijs zijn er 18 affiches genomineerd voor de publieksprijs.



De genomineerde posters worden in de week van de uitreiking van 24  tot en met 28 mei geëxposeerd op het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. De genomineerden voor de vakprijs zijn: G-Star Raw, Unox, Delta Lloyd, Albert Heijn en Reaal Verzekeringen.


Deze adverteerders dingen ook mee naar de publieksprijs samen met Jägermeister, Adez, Dienst Justitiële Inrichtingen, Financieele Dagblad, Libelle, Chrysler Voyager, Astma Fonds, Volkswagen Eos, Nissan Qashqai, DAG en Stichting Nederland Schoon.
 












De vakjury onder voorzitterschap van Diederick Koopal – Creative Managing Director bij TBWA/Neboko, bestond uit Hans van Walbeek – zelfstandig creatief, Roland Haverbus – Business Development Director bij Kinetic Worldwide, Henny van Varik – Senior Art Director bij De Wiseguys, Martijn Swijghuisen – Merk en Campagne Manager bij Reaal Verzekeringen en Anne Olde Kalter en Roland van der Hoofd, creatieven bij LG&F en winnaar van de JongeHonden pitch. Op 28 mei worden in restaurant Bar ça op het Marie Heinekenplein in Amsterdam de winnaars bekend gemaakt. Naast de prijs voor het beste affiche krijgen de winnende adverteerders van JCDecaux ook een Billboard/Vitrine®campagne ter waarde van 50.000 euro.

Media

Marketing

Economisch