Boomerang FT. viert 1-jarig bestaan met schenking

04-10-2023 (10:28) - Bureaus

De inhouse Gen-Z agency van Boomerang, Boomerang FT., bestaat sinds september één jaar. En dat wordt gevierd  op een manier die het next gen agency past. 

Boomerang FT. is in 2023 één jaar, 12 maanden 365 dagen, maar ook: meer dan 29 merken, 6 FTE’s, 120 Future Talents, een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk en 4 opleiding-samenwerkingen verder.

Eén van de doelen van het afgelopen jaar was om de industrie te laten zien dat jong creatief talent absoluut een plek aan de tafel verdient. Na een jaar kan er ook volmondig gezegd worden dat dit verwezenlijkt is, met een fantastisch team.

“Als Head of Talent vind ik het belangrijk dat we een plek creëren waar young creatives de mogelijkheid krijgen om te leren van professionals én vice versa. Hierdoor hebben we mooie samenwerkingen met verschillende klanten weten te realiseren. Vaak wordt gedacht dat jong talent nog niet weet hoe deze industrie werkt, maar Boomerang FT. heeft zeker het tegendeel bewezen,” zegt Dean Cooman, Head of Talent Boomerang FT.

"Wij  vinden dat je geen high-end portfolio, bachelor+ diploma, jaren aan ervaring of de nieuwste iPhone hoeft te hebben"

Springplank 

Boomerang FT. geldt als springplank voor next gen creatief talent binnen de creative agency-wereld en is daarom door meerdere scholen- en opleidingssamenwerkingen opgenomen in programma’s voor beroepsoriëntatie en stages. Zo bouwen we op maatschappelijk niveau aan impact voor de hele industrie. Waar traditionele reclamebureaus steeds meer haar deuren zullen openstellen voor creatieve makers van de toekomst, vinden wij dat je geen high-end portfolio, bachelor+ diploma, jaren aan ervaring of de nieuwste iPhone hoeft te hebben. Daarbij draait het niet om leeftijd, maar om het hebben van de juiste mindset als Future Talent.

Schenking aan Stichting IMC Weekendschool

Boomerang FT. wil dat iedereen de Future Talent in zichzelf kan ontdekken. Daarom doet FT. een schenking aan Stichting IMC Weekendschool, om jongeren met een minder bevoorrechte sociaaleconomische positie kennis te laten maken met het vak. Samen met IMC Weekendschool gaat FT. bouwen aan een industrie-breed beroepsoriëntatieprogramma. Wil je hier als agency ook onderdeel van uitmaken, mail naar boomerangft@boomerangagency.com.
 


Media

Marketing

Economisch