Creative Press Challenge in de startblokken
21-10-2015 (07:30) - Bureaus
De Persgroep organiseert dit jaar de derde editie van de Creative Press Challenge. Een competitie die reclamemakers uitdaagt om terug te gaan naar de kern. Het winnende idee wordt gepubliceerd in de Volkskrant en ingezonden naar Cannes.
Alles draait deze editie om opdrachtgever Fight cancer, een goed doel dat vecht tegen kanker uit liefde voor het leven. Ander doel is het stimuleren van bewustwording van deze ziekte, een grotere betrokkenheid bij kankerbestrijding te realiseren en de doelgroep – jong volwassenen – aan te sporen tot allerlei vormen van actie. Alle fondsen worden via KWF Kankerbestrijding gedoneerd aan kankeronderzoek in Nederland.
In de jury nemen Limore Noach, Directeur Fight cancer, Darre van Dijk, Chief Creative Officer, Ogilvy & Mather, Carlo Cavallone, Executive Creative Director, 72andSunny Amsterdam, Corinne Genestay, Onafhankelijk Creatief Strateeg en Philippe Remarque, Hoofdredacteur de Volkskrant, plaats.
De jureringrondes vinden de komende maand plaats. Op 1 december wordt de winnaar bekendgemaakt bij Club ADCN. Meer dan 140 deelnemers doen dit jaar mee aan de Challenge.