De Staatsloterij gaat pushen
20-10-2015 (11:27) - Bureaus
De Staatsloterij heeft gekozen voor het mobile marketing platform Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert technologie van Notificare in de bestaande app.
Staatsloterij-deelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-berichten op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.
De Staatsloterij verkoopt nu nog de meeste loten in de winkel of via abonnementen, maar de online omzet groeit jaarlijks. Daarom investeert de organisatie veel in de website en app.
De Staatsloterij heeft gekozen voor het mobile marketing platform Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert technologie van Notificare in de bestaande app. Met behulp van Notificare kan het bedrijf relevante push-berichten sturen aan haar app-gebruikers.
De oplossing van Notificare wordt gebruikt voor de ontplooiing van de mobiele marketing-activiteiten van de Staatsloterij.
Site Owner Rogier van Dodewaard bij de Staatsloterij: ‘Veel mensen zetten push-notificaties standaard uit, omdat ze weten dat ze toch alleen maar commerciële berichten krijgen. Je moet push-berichten daarom spaarzaam inzetten en ze relevant maken voor de specifieke gebruiker, bijvoorbeeld met segmentatie en geolocatie.’
Een van de toepassingen van Notificare voor de Staatsloterij is het bekendmaken van de trekkingsuitslag.
Ook kan het klanten persoonlijke aanbiedingen doen en ze wijzen op een aanstaande trekking. Spelers krijgen dan meteen de mogelijkheid om een lot aan te schaffen.
De Staatsloterij heeft als test 20 winkels in Nederland uitgerust met iBeacons bij de ingang en de kassa.
‘Het voornaamste voordeel van iBeacons is dat je mensen berichten kunt sturen op de plek waar dat voor hen het meest relevant is.’ Dodewaard vervolgt: ‘We zijn op dit moment nog echt aan het experimenteren. We willen vooral ontdekken wat de mogelijkheden zijn en wat het beste voor ons werkt.’
CEO Robert Leefmans van Notificare: ‘De smartphone dragen we altijd bij ons en in de toekomst zal die een nog centralere rol gaan spelen in ons leven. Daarom wordt de mobile push-notificatie hét medium om relevante boodschappen bij klanten te bezorgen. De Staatsloterij loopt voorop in deze ontwikkeling door nu al technologieën als geofencing en iBeacons in te zetten.’