Dentsu lanceert wereldwijd Dentsu Lab voor meer innovatie

Dentsu lanceert wereldwijd Dentsu Lab voor meer innovatie

18-06-2024 (10:00) - Bureaus

Dentsu heeft in Cannes de wereldwijde lancering van Dentsu Lab aangekondigd, na de opening van Dentsu Lab Tokyo in 2014. 

Hiermee wil het bureau innovaties op het gebied van AI, Rapid Prototyping en productinnovaties stimuleren. 

Leiding

De eerste Labs worden geopend in Londen, Amsterdam, Warschau, Mumbai en Bangalore. Meer openingen staan op de planning voor 2025. De Labs zullen volledig geïntegreerd worden in de kantoren van Dentsu. Sven Huberts krijgt de rol van President, Global Innovation & Experience en President, Dentsu Lab. Hij gaat Dentsu Lab leiden samen met Naoki Tanaka, wie de huidige leiding heeft van Dentsu Lab Tokyo en de nieuwe rol krijgt van Chief Creative Officer, Dentsu Lab. De managementteams van ieder Lab zullen in de komende maanden bekend worden gemaakt. 

Dentsu Lab Tokyo is in de afgelopen tien jaar verantwoordelijk geweest voor projecten zoals ‘All Players Welcome’, waarbij technologie wordt gebruikt om de creativiteit van mensen met een beperking te stimuleren en algoritmes worden gebruikt om sportieve ervaringen te verbeteren.  

Sven Huberts spreekt over een "buigpunt in de menselijke creativiteit en technische mogelijkheden": "The opportunity for genuine innovation has never been so compelling. I couldn’t be more excited to be partnering with Naoki and our Lab leaders, to empower our growing global team of creators, partners and institutions with the most powerful technology and tools in the world to create experiences that truly touch hearts, impact business and, most importantly, move society forward.”

Jean Lin, Global President, Global Practices, Dentsu: “The launch of Dentsu Lab continues a proud 120-year tradition of innovation sitting at the core of dentsu’s offering. We know from Dentsu Lab Tokyo how powerful the outcome for society and business can be when you bring the best creative technologists together to imagine and invent. To be making this possible on a global stage is an exciting moment for dentsu, clients and society.”

Beeld: Sven Huberts (links) en Naoki Tanaka
 


Media

Marketing

Economisch