Drie bureaus bundelen kracht

26-01-2010 (10:22) - Bureaus

De drie continentale PR bureaus Trimedia, Grayling en Mmd zijn vanaf nu gezamenlijk actief onder de naam Grayling. Huntsworth PLC, de holdingmaatschappij van de drie bedrijven, heeft tot deze fusie besloten om onder één gemeenschappelijke noemer en met één uniform dienstenpakket optimaal voorbereid te zijn op de vele veranderingen in de communicatie-industrie. Veranderingen aan klantzijde en binnen bureaustructuren; zowel nationaal als internationaal.

In Europa was met name Trimedia een bekende naam als het ging om Public Relations, Public Affairs en Communicatie. In Nederland geeft CEO Han van der Zwan leiding aan Grayling. Van der Zwan over Grayling: ‘We zijn erg blij met deze nieuwe structuur. Niet alleen biedt het kansen tot het wereldwijd servicen van klanten, maar klanten kunnen ook profiteren van de expertisecentres aanwezig binnen het netwerk. Voorbeelden zijn online communicatie & campagnemanagement, Corporate Social Responsibility, LEAN Communicatie, Change Management en het bouwen van merken.’

Grayling verleent momenteel in verscheidene landen haar communicatie services aan bedrijven als McDonald’s, Coca Cola, Nestlé, Land Rover, GlaxoSmithKline, Discovery Channel, COLT, Google en Credit Suisse. In Nederland werkt Grayling voor merken als Nikon, CA, Land Rover, Bosch en Inter Continental Hotel Group.

 


Media

Marketing

Economisch