Drietal start Outstanding Media om OOH beter op de kaart te zetten

01-08-2024 (07:00) - Bureaus

Per 1 augustus starten Erwin Blokker, Joost Bijzitter en Bart Laan het nieuwe Out of Home mediabureau: Outstanding Media. Het drietal wil het mediatype beter op de kaart zetten binnen het medialandschap, met focus op de kwaliteit van de inhoudelijke planning en het proces.

Het afgelopen jaar is de OOH-markt met 11% gegroeid, maar het aandeel van buitenreclame binnen de totale marketingmix blijft rond de 4,6% steken. Zonde, vindt Erwin Blokker: "Grote netwerkbureaus nemen vaker een meer generalistische rol aan en zo ontstaat er een groter tekort aan Out of Home specialisten. Dat doet afbreuk aan het medium."

"Steeds vaker ontbreekt de kwaliteit in het proces met een goede onderbouwing en inzet. En bovenal, de passie voor dit mediumtype. Door de specialistische benadering van ons bureau willen we het medium de aandacht geven die het verdient én nodig heeft", voegt Blokker toe.

Daarnaast wil het bureau zich onderscheiden in een markt die zich steeds meer online lijkt af te spelen. De missie van Outstanding Media is om OOH nog beter op de kaart te zetten. Joost Bijzitter: ”Naast een gezond toekomstperspectief én een sterk groeipotentieel, blijft buitenreclame in staat om een breed spectrum aan diverse doelgroepen effectief te bereiken. OOH blijft groeien; zowel in mogelijkheden, omvang, als in diversiteit qua netwerken.”

Bart Laan vult aan: ”Naast dat dit kansen biedt voor adverteerders om hun campagne-doelstellingen te realiseren, brengt het ook een uitdaging met zich mee: een gefragmenteerde markt die het beslissingsproces complex maakt bij het kiezen van de juiste media-inzet."

Alles in huis

Met zowel ervaring aan bureau- als exploitantzijde in de rollen van generalist, specialist en diverse functies in accountmanagement en sales, is het drietal een uitgebalanceerd en complementair team. Met deze expertise en passie voor het vak zijn zij adverteerders van dienst met alles wat er bij een buitenreclame campagne komt kijken.


Media

Marketing

Economisch