Effie-nominaties DDB, FHV BBDO en Y&R

19-04-2007 (10:52) - Bureaus

De EffieJury heeft van de 53 ingezonden EffieCases er 22 gekandideerd. Deze 22 cases gaan door naar de 2e ronde. Ten opzichte van het aantal ingezonden cases is het aantal nominaties een record.

Het onderstreept de kwaliteit van de inzendingen, aldus juryvoorzitter Alexander Ribbink. Alle genomineerden maken kans op de Effie. In de tweede juryronde die nu volgt, wordt vastgesteld - op basis van het creatieve werk en aan de hand van de antwoorden op aanvullende vragen die aan bureaus en adverteerders worden voorgelegd - welke van de 22 cases daadwerkelijk een Effie waardig zijn.

Vervolgens wordt van de overgebleven cases vastgesteld of zij in aanmerking komen voor de Gouden, Zilveren, Bronzen, Groene of Smart Budget Effie. Unilever is als enige adverteerder tweemaal gekandideerd,  met de campagnes ‘Robijn doet de was bij’ en ‘Unox blijft Unox’;

Zes bureaus sleepten twee nominaties binnen: DDB Amsterdam (Lotto, Centraal Beheer), FHV BBDO (Campina, Schiphol), Publicis (Kon. Landmacht, Bolton), TBWA/NEBOKO (Unilever, Albert Heijn), Van Walbeek Etcetera (nrc.next en bol.com) en Y&R Not Just Film (Danone, 3FM).

Media

Marketing

Economisch