Epica-hattrick Euro RSCG 4D

09-12-2009 (10:12) - Bureaus

Euro RSCG 4D is drie keer in de prijzen gevallen bij de Epica Awards. Het bureau won twee zilveren en één bronzen award voor Volvo S60 Blind Preview en Volvo XC60 From Sweden with Love.

Volvo XC60 From Sweden with Love won zilver in de categorie interactive and brons in de categorie integrated. Het XC60-project betrof een interactieve campagne van een jaar lang, waarin steeds nieuwe en boeiende content voor mogelijke Volvo-klanten werd geïntroduceerd. De Volvo S60 Blind Preview werd ook met een zilveren Epica beloond. Deze campagne gebruikte een innovatieve benadering om ‘buzz’ te creëren rondom het design van de nog te lanceren en dus nog geheime nieuwe versie van de S60. Een blinde kunstenaar ervoer de S60 door hem aan te raken en vervolgens in tekeningen en schilderijen vast te leggen wat hij voelde. Zijn kunstwerken werden vervolgens online gedeeld met de wereld om uiteindelijk op eBay te worden geveild op 7 december. De opbrengsten van deze veiling gaan naar de World Blind Union.
 


Media

Marketing

Economisch