Gouden Loeki voor Walk-in Fridge

21-12-2009 (09:25) - Bureaus

Het Nederlands publiek heeft tijdens een spectaculaire liveshow van de 15e Ster Gouden Loeki-verkiezing de commercial ‘Walk-in Fridge’ van Heineken verkozen tot de beste televisiecommercial van 2009.  Heineken was al vaker genomineerd maar heeft nog nooit de Ster Gouden Loeki gewonnen. De commercial ‘Walk-in Fridge’ werd speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt maar is vanwege het grote succes inmiddels wereldwijd uitgezonden.

 

Het element humor in reclame blijkt dit jaar heel succesvol. De Ster Gouden Loeki Top 5 van 2009 bestaat louter uit grappige commercials:

 

1. Heineken met ‘Walk-in Fridge’ (TBWA\Neboko)

2. Brand met ‘Limburg’ (TBWA\Neboko)

3. Beter Horen met ‘Suarez’ (N=5)

4. Bol.com met ‘Zak van Sinterklaas’ (Etcetera)

5. Hi met ‘Pokkie Foetsie’ (FHV-BBDO)

 

Tijdens de liveshow kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengsten van het stemmen doneert Ster aan Serious Request van 3FM. Deze fundraiseractie is vlak voor de uitreiking van de Ster Gouden Loeki van start gegaan vanuit het Glazen Huis in Groningen. Tot en met Kerstavond proberen drie 3FM dj´s zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de slachtoffers van malaria.

 


Reacties

Hm. Dus 'Limburg' van Brand Bier en 'Pokkie foetsie' van Hi zijn GRAPPIGE commercials?! Goh, dan heb ik blijkbaar een beperkt gevoel voor humor? Want echt heel Leuk zijn deze twee filmpjes niet, toch?
silla @ 21-12-2009 13:16 uur

Media

Marketing

Economisch