Maxlead werkt voor 't Rijk
21-01-2010 (09:42) - Bureaus
Maxlead heeft een flinke deal gesloten met Algemene Zaken. Het zoekmachinemarketingbureau dat al jaren een goede verstandhouding heeft met Google helpt de overheid de burger online kosteneffectiever te bereiken. "De overheid is op dit vlak veel verder dan menig bedrijf", aldus Ronald van Klooster van Maxlead op Emerce.nl. "De overheid brengt miljoenen naar Google. "Hoeveel, dat wil Van Klooster niet precies kwijt. "Het zijn geen tientallen miljoenen." Maxlead geeft advies aan Algemene Zaken over welke doelgroepen waar te bereiken zijn en welk medium daarbij gebruikt moet worden, zoals YouTube, een content netwerk of Google Adwords. Van Klooster: "Wij denken mee hoe zij online beter in kunnen zetten." Van Klooster meent dat de overheid op dit vlak goed bezig is. "Ze is verder dan menig bedrijf. Het is kosteneffectief en de burger is tegenwoordig online goed te bereiken. Het gaat om de combinatie van online en offline, op televisie thema's aankaarten en dat online opvangen." Hij vervolgt: "Bedrijven zijn conversie- en brandinggericht. Maar de overheid loopt meer voorop in informatievoorziening. Daar denkt ze steeds beter over na." De overheid wil met de burger in contact wil komen. Van Klooster: "Ze doet al veel via radio en televisie. Sinds twee jaar ziet de overheid dat de burger online veel efficiënter is te bereiken. Via OMD, het mediabureau waar wij voor werken, zijn we een jaar geleden begonnen met Google Adwords-campagnes voor de overheid." Meer op emerce.nl