McDonald’s-spotjes interactief op UPC
05-02-2009 (10:10) - Bureaus
Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland heeft in samenwerking met McDonald’s interactieve versies ontwikkeld van drie nieuwe commercials die tijdens de ‘McDonald’s Wintersportweken’ worden vertoond. UPC Digitale tv-klanten kunnen op de rode knop van de UPC-afstandsbediening drukken als de commercial voorbij komt. Zij krijgen vervolgens toegang tot extra informatie en een prijsvraag waarmee zij een wintersportvakantie kunnen winnen. De interactieve commercials zijn tot 25 februari exclusief te zien bij RTL en continu beschikbaar via de UPC Interactive Portal.
UPC verzorgde eerder al interactieve commercials voor onder meer Nissan, Shell, Holland Casino, Randstad en Amstel. Ivo Lochtman, directeur content bij UPC, voegt McDonald’s graag toe aan deze lijst met A-merken: ‘Het is goed om te zien dat een merk als McDonald’s de waarde van interactieve televisie wil verkennen. De commercials bieden McDonald’s langere contactmomenten met zijn klanten dan met een traditioneel spotje. Daarnaast draagt de prijsvraag natuurlijk positief bij aan de merkbeleving.’
Met de interactieve Wintersportweken-commercials biedt McDonald’s klanten van UPC Digitale TV exclusieve toegang tot de drie spots (gemaakt door het reclamebureau TBWA\NEBOKO) en tot aanvullende informatie over de hamburgerspecials Rösti, Fondue en Raclette die McDonald’s in het kader van de Wintersportweken in zijn aanbod heeft opgenomen.
Door een e-mailadres in te vullen met de UPC-afstandsbediening meldt de kijker zich aan voor de prijsvraag. Vervolgens verstuurt McDonald’s een e-mail met een link naar de website www.livesnowcam.nl. Hier kan een wintersportvakantie verzorgd door McDonald’s gewonnen worden.