Mediaxplain gaat door als Mediaplus

27-01-2022 (10:33) - Bureaus

Marketing- & mediabureau Mediaxplain gaat, anderhalf jaar na de samensmelting met de Serviceplan Group, voor één sterk merk voor haar media-activiteiten en lanceert haar verenigde propositie onder de naam Mediaplus. Het bureau, met 100 media- & communicatieprofessionals in Nederland, biedt opdrachtgevers zo een eenvoudigere opstap naar geavanceerde internationale diensten.
 
Mediaplus is de internationaal gevoerde media powerbrand van de Serviceplan Group waar wereldwijd meer dan 4500 professionals deel van uit maken. De stap om de Nederlandse naam nu te verruilen voor de internationaal bekendere merknaam tekent de nationale en internationale ambitie van het bureau. Voor opdrachtgevers betekent dit een grotere focus op de 'één team, één doel-inzet' op hun vraagstukken en een kwaliteitsgarantie vanuit internationaal perspectief. Zo is Mediaplus in Duitsland al twee jaar op rij verkozen tot Mediabureau van het Jaar en werd het de laatste vijf jaar maar liefst vier keer 'Agency of the Year' tijdens de Festival of Media Global Awards.
 

Mediamarkt vernieuwen

Gun Nieuwenhuis, samen met C.C. Hage oprichter van Mediaxplain, ligt de stap toe: "De keuze om ons in 2020 te verbinden aan de Serviceplan Group kwam voort uit de grenzeloze innovatiedrang die we in Nederland kenden. Vanuit Mediaxplain kwamen vele initiatieven om op een transparante wijze de mediamarkt te vernieuwen. Een internationale motor maakt die innovatiekracht vele malen groter. Dat zagen we al bij de lancering van Green GRP. Inmiddels deden we dat dan ook steeds vaker vanuit onze internationale medianaam Mediaplus." C.C. Hage vult aan: “Nu is het moment gekomen om onze oude naam achter ons te laten en Mediaplus Nederland in zijn grootste vorm te realiseren. Met trots kijken we terug op de jaren dat we Mediaxplain hebben mogen heten, vol amibitie kijken we vooruit naar wat Mediaplus, nationaal en internationaal met behoud van het Mediaxplain DNA gaat bereiken."


Leiding

De dagelijkse leiding van Mediaplus in Nederland is in handen van Sander Bots en Menno Westinga. Vanuit de overkoepelende Serviceplan Group Nederland leidt Christiaan van Betuw de dagelijkse gang van zaken van de bureaugroep en vormt samen met de Mediaxplain oprichters Nieuwenhuis en Hage en CFO Dirk Jan Theijn de groepsdirectie. Naast Mediaplus als primair medialabel, bestaat de groep ook uit B2B-medialabel Wisecrackers en creatief label Serviceplan. De Serviceplan Group Nederland werkt onder andere voor Batavus, BMW, Capgemini, De'Longhi, de Consumentenbond, de Efteling, Hornbach, L’Oreal, Saxo en Videoland. 

 


Media

Marketing

Economisch