Ogilvy en TBWA kansrijk bij Esprix
10-04-2008 (10:27) - Bureaus
Uit een recordaantal inzendingen zijn 37 campagnes genomineerd voor een Esprix. Een evenwichtig samengestelde jury heeft in vier weken de meer dan 200 campagnes in 10 categorieën gelezen, bediscussieerd en beoordeeld. Ogilvy en TBWA\NEBOKO leiden het bureauklassement met ieder vier genomineerde campagnes. Woensdag 21 mei zal in Escape en De Kroon bekend worden gemaakt welke nominaties met brons, zilver of goud worden bekroond.Het is een goed jaar geweest voor de Esprix. Meer dan 200 inzendingen zijn bij de organisatie binnengekomen. Campagnes konden dit jaar voor het eerst in meerdere categorieën worden ingeschreven. Uiteindelijk zijn er 37 campagnes genomineerd. Het niveau van de genomineerde campagnes ligt hoog, meent juryvoorzitter Tom Wilms: “We hebben van alles voorbij zien komen, van klassieke DM-cases tot crossmediale campagnes die optimaal gebruik maakten van nieuwere media.” Opvallend dit jaar was het grote aantal geïntegreerde campagnes; er werden maar liefst 58 cases ingezonden in deze categorie. Wilms: “Het is goed om te zien dat het vak inventief met media en middelen omgaat. Gedurfde combinaties zorgen voor doeltreffende resultaten.”
Door het grote aantal inzendingen had de jury dit jaar een zware, maar ook uiterst interessante taak. Na vier weken online jureren volgde 31 maart j.l. de eindjurering, met veel inhoudelijke discussies. Uiteindelijk is de jury met een gezamenlijk resultaat gekomen dat het beste werk met impact van 2007 vertegenwoordigt. Benieuwd welke nominaties uiteindelijk een bronzen, zilveren of gouden Esprix winnen? Kom naar de uitreiking op woensdag 21 mei in Escape & De Kroon.