Only creative entrepreneurs neemt Deens bureau Marketsquare over

Only creative entrepreneurs neemt Deens bureau Marketsquare over

18-11-2025 (15:47) - Bureaus

Only creative entrepreneurs breidt uit naar Scandinavië met de overname van het insight-driven creatieve bureau Marketsquare. Met de acquisitie zet Only een nieuwe stap in haar groei van Benelux-speler naar Europees leider in strategische communicatie.

"Na het bouwen van een sterk netwerk van creatieve ondernemers in de Benelux, schalen we ons model nu op naar Scandinavië. Onze ambitie is om een toonaangevend Europees communicatienetwerk te bouwen," zegt Frans de Vries, CEO van Only creative entrepreneurs.

Van Benelux naar Scandinavië

Nadat Only in de Benelux een netwerk van 17 communicatiebureaus heeft uitgebouwd, betreedt de groep nu de Scandinavische markt met de overname van Marketsquare. Sinds de oprichting in 1993 is Marketsquare uitgegroeid tot een toonaangevend creatief reclamebureau in Denemarken, met een team van 45 medewerkers. Door gedragsinzichten en creativiteit te combineren, helpt Marketsquare organisaties om burgers en klanten te betrekken bij grote maatschappelijke transities, zoals design, mobiliteit en bouw. Het bureau adviseert retailers, NGO's en dienstverlenende bedrijven bij het opbouwen van sterke merkrelaties door de business van de klant af te stemmen op het gedrag van hun klanten.

Jens Thrane-Møller, CEO Marketsquare: "Wat ons aantrok in Only is dat ze iets zeldzaams aan het bouwen zijn: een Europees home-grown netwerk waar onafhankelijke bureaus gestimuleerd worden om samen te werken in plaats van top-down aangestuurd te worden. Door ons bij de community aan te sluiten, krijgen we toegang tot complementaire expertise in de Benelux terwijl we onze identiteit en ondernemersgeest behouden. Dit biedt spannende mogelijkheden voor onze klanten en ons team, en tegelijkertijd blijft Marketsquare gewoon Marketsquare."

Frans de Vries: "Onze ambitie is om Europa's toonaangevende home-grown netwerk in strategische communicatie te bouwen dat creatieve ondernemers in heel Europa met elkaar verbindt. We geloven dat Europa zijn eigen sterke, onafhankelijke alternatief nodig heeft. Na het bouwen van ons netwerk in de Benelux, is de uitbreiding naar Scandinavië een logische volgende stap in onze reis. Er zijn sterke overeenkomsten tussen Scandinavië en Benelux in bedrijfscultuur en ondernemerschap, evenals urgente maatschappelijke onderwerpen en klantbehoeften."

Europese groeiversnelling

Only creative entrepreneurs omvat nu meer dan 18 teams en 800 medewerkers verspreid over Nederland, België en Denemarken. Alle teams vallen onder de paraplu van strategische communicatie, waarin Only creative entrepreneurs 5 kerngebieden definieert: critical communication, ESG-strategie en -rapportage, behavioral impact, purposeful branding en compliant en niche communicatie. Marketsquare past naadloos binnen Only's portfolio van purpose-driven branding agencies die organisaties begeleiden door complexe uitdagingen.

Frans de Vries: "Bij Only geloven we dat echte impact begint bij mensen. Daarom kiezen we bewust voor bureaus met diep inzicht in menselijk gedrag en sterke capaciteiten in strategische creativiteit. Marketsquare blinkt precies op deze gebieden uit en past daarom perfect bij ons netwerk. We zijn zeer trots op dit nieuwe hoofdstuk in het Only-verhaal. Door Scandinavië te betreden, zetten we een belangrijke stap richting het Europese netwerk dat we aan het bouwen zijn. Dit toont aan dat ons model – dat gebaseerd is op organische groei van ons netwerk door het toevoegen van complementaire bureaus die hun eigen identiteit behouden terwijl ze profiteren van het geheel – werkt en schaalbaar is. En we merken nu al synergieën tussen onze teams in de Benelux en de Scandinavië."

Het managementteam van Marketsquare blijft ongewijzigd. Jens Thrane-Møller blijft CEO, Camilla Flindt Hjælmhof COO, en David Asmussen Executive Creative Director. Samen met Steen Halbye, voorzitter van de raad van bestuur, treden zij nu als aandeelhouders toe tot de Only-holding.

 


Media

Marketing

Economisch