Ontwerpwerk achter Haagse huisstijl

06-06-2014 (07:52) - Bureaus

Gisteren zijn de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo van de gemeente Den Haag geïntroduceerd. Ontwerpwerk uit Den Haag is verantwoordelijk voor de make-over.
 
De stijl van Den Haag, zoals de nieuwe huisstijl heet, vervangt na ruim 20 jaar de huisstijl met de vliegende ooievaar. De gemeente wil met De stijl van Den Haag het imago als internationale stad van vrede en recht versterken.
 
Het Haagse logo bestaat uit een stilering van het stadswapen (het beeldmerk) en de naam Den Haag (het woordmerk). Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het beeldmerk wordt gevormd door twee, uit facetten opgebouwde, leeuwen die een gekroond schild dragen. 
 
De typisch Haagse ooievaar heeft haar prominente plaats in het logo behouden. Het schild en de leeuwen worden gedragen door een groen lint met de nieuwe wapenspreuk. De lettertypen zijn van Haagse ontwerpers: de Thesis van Luc(as) de Groot voor het woordmerk en de Cæcilia van Peter Matthias Noordzij voor de wapenspreuk. Geel en groen zijn de basiskleuren, als vertaling van goud en sinopel uit het originele wapen.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch