Pitchwinnaar Fitzroy blijkt creatief brein achter CorenDick-stunt

Pitchwinnaar Fitzroy blijkt creatief brein achter CorenDick-stunt

25-11-2025 (15:45) - Bureaus

Na een pitch is Fitzroy het nieuwe creatieve bureau van Corendon. Dat laat oprichter Jur Baart weten op zijn LinkedIn-pagina. De samenwerking trapt af met een naamswijziging van de reisorganisatie na de onverwachte WK-kwalificatie van Curaçao.

Het kan je bijna niet ontgaan zijn: onder leiding van Dick Advocaat heeft Curaçao zich voor het eerst in de geschiedenis geplaatst voor het WK voetbal. Toen die kwalificatie een tijdje geleden al in de lucht hing, opperde assistent-trainer Cor Pot een opvallend idee. Mocht het land zich daadwerkelijk kwalificeren, dan zou Corendon zijn naam voor één dag moeten veranderen in CorenDick.

En zo geschiedde. Curuçao bereikte het WK na een bloedstollend gelijkspel tegen Jamaica en Corendon doopte zich zelfzelf voor één dag om tot CorenDick. Kersverse pitchwinnaar Fitzroy bleek al die tijd het creatieve brein achter deze stunt. 


Media

Marketing

Economisch