Pool persifleert Wilders

18-01-2010 (10:23) - Bureaus

TransIP, de grootste aanbieder van domeinnamen in Nederland, startte vrijdag de ruim twee weken durende online campagne ‘Eigen domein eerst!’. De campagne die is ontwikkeld door online reclamebureau Pool Worldwide, maakt gebruik van een virale video waarin Geert Wilders wordt gepersifleerd. De video wordt ondersteund door een website waar een gepersonaliseerde video kan worden gemaakt die online verspreid kan worden. Doel van de campagne is mensen bewust te maken van het belang om een eigen internetdomein te claimen voordat een ander dit doet.


In de virale video wordt een persiflage van Wilders gevolgd in zijn dagelijkse politieke bezigheden. In de video, die vergelijkbaar is met een politieke campagnefilm, gedraagt de politicus zich echter tegenovergesteld. Deze Geert Milders staat voor tolerantie, integratie en een multiculturele samenleving. Iedereen heeft recht op een eigen domein, vooral op het internet. “Het gebruik van een virale video als marketinginstrument is een perfecte manier om onze doelgroep te bereiken. Dat sprak ons erg aan,” aldus Arjan de Jong, Marketing Manager van TransIP. Kijk voor de campagne op www.eigendomeineerst.nl
 


Media

Marketing

Economisch