Qi creëert I-advertising voor Amstel
10-04-2008 (10:19) - Bureaus
Poesj da red butski en wordt Amstellovitch. Abonnees van Tele2 Vision en UPC Digitale TV maken de komende weken met één druk op de knop kans om de nieuwe Amstellovitch te worden. Amstel en Qi introduceren op 14 april namelijk een red button campagne, waarmee deelnemers kans maken op een grote Amstellovitch prijs. Amstel is hiermee één van de eerste adverteerders in Nederland die gebruik maakt van I-ads. I-ads zijn interactieve elementen in commercials, alleen zichtbaar voor gebruikers van digitale tv. Ze bieden kijkers tijdens het reclameblok de mogelijkheid tot directe interactie door het gebruik van de afstandbediening. Amstellovitch I-ads verschijnen tijdens Amstel commercials op SBS 6 en het voetbalkanaal van Tele2. Na een druk op de rode knop van de afstandbediening beland je op een speciale Amstellovitch pagina, waar je met één simpele handeling een gratis lot voor de Amstellovitch loterij in de wacht sleept.De winnaar van de Amstellovitch loterij gaat een fantastische voetbalweek tegemoet. Hij mag vier vrienden uitnodigen om samen een bezoek te brengen aan zowel de Italiaanse stadsderby tussen AC Milan en Inter Milan, als de klassieker van Spanje: Real Madrid – Barcelona. Reclamebureau Doom & Dickson is de bedenker van de Amstellovitch campagne. Interactief reclamebureau Qi droeg zorg voor het interactieve concept en uitwerking, zowel online als op tv. Qi en Amstel zien in de campagne een uitgelezen mogelijkheid om de passieve tv kijker op innovatieve manier te prikkelen en hem direct te betrekken bij promotionele activiteiten. De red button actie is onderdeel van het mooiste spaarprogramma voor de man: Amstel SuperPingels Het doel is om zowel nieuwe leden te werven als bestaande leden te reactiveren.
In Engeland is I-advertising al tijden big business; meer dan 70 van de 100 grootste adverteerders gebruiken het medium. De Nederlandse markt bevindt zich nog in de beginfase. De statistieken bieden in ieder geval een positief perspectief; onderzoek toont een grotere brand awareness (+56 procent) en koopintentie (+41 procent) aan, daarnaast worden I-ads als innovatief gepercipieerd en hoger gewaardeerd dan een gewone commercial (6,8 versus 6,5).