Remia en McCann strikken Sly Stallone & Diederik Koopal
07-05-2014 (10:29) - Bureaus
Hollywoodicoon Sylvester Stallone en acteur Jan Kooijman (Verliefd op Ibiza, Hartenstraat) spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercial van Remia. Het motto van de Hollywoodfilm in miniformaat is ‘act like a man, eat like a man’. Diederik Koopal regisseerde deze mini-speelfilm voor McCann en Remia.
Om het nieuwe assortiment Real American BBQ Sauces te promoten, zocht sauzenfabrikant Remia naar een Amerikaanse stoere man. ‘Al snel kwamen we uit bij Sylvester Stallone’, aldus Marketing Manager Marcos Garcia. ‘Stallone speelt zelden in commercials, maar het script sprak hem aan.’
De keuze voor zijn tegenspeler viel op acteur/presentator Jan Kooijman. In april vloog Kooijman met een team van reclamebureau McCann naar Los Angeles om opnames te maken op de set waar eerder de film Django Unchained werd opgenomen.
In de commercial van een minuut zien we hoe acteur Jan Kooijman het wil gaan maken in Amerika. De commercial is vanaf vandaag te zien bij RTL en is het begin van een campagne die uitgebreid zal worden met online, outdoor en print.
Remia werkte eerder samen met Gerard Joling, Herman den Blijker, Churandy Martina en Afrojack.
Client: Remia BV
Responsible at client: Karel de Rooij, Marcos Garcia Moral and Karlijne Bos
Agency: McCann Amsterdam
Creatives: Albert Vegers, Frans Brand and Michel de Goede
Producer Agency: Fanneke Budding
Producton Company: Brenninkmeijer & Isaacs
Director: Diederick Koopal
Producer: Chantal Gulpers, Roel Boorsma and Maarten Sundermann (Operator)
Camera: Glynn Speeckaert
Editor: Marc Bechtold, Kapsalon
Visual Effects: The Ambassadors - Stephen Pepper, Ton Habraken and Brian Krijgsman
Grading: The Ambassadors – Stephen Pepper and Brian Krijgsman
Music Componist: Nando Eweg, Sounds like Nando
Sound design: Marcel Walvisch, F.C. Walvisch
