Seeders op weg naar Chinese en Japanse markt

05-09-2023 (09:58) - Bureaus

De online marketing agency, in Nederland gevestigd in Zwolle en Amsterdam, doet dit in samenwerking met Dragon eCommerce (China) en Alexander van Aken (Japan).

Dennis Akkerman, CEO van Seeders: “Deze bedrijven hebben aantoonbare ervaring in het laten groeien van westerse bedrijven in beide landen en sluiten daarom goed aan bij de strategie van Seeders als cross-border marketing agency. Vanuit ons specialisme in market entry strategieën merken we een grote vraag voor Japan, terwijl we ook in China grote stappen verwachten te zetten.”

Grote uitdagingen

Fabian Schneider, Managing Partner at Dragon eCommerce: "Bedrijven die toegang willen krijgen tot de Chinese markt of hun activiteiten daar willen uitbreiden, worden geconfronteerd met grote uitdagingen op het gebied van transparantie, toenemende kosten voor online traffic en het creëren van impactvolle content. Met bijna 20 jaar ervaring in de markt, begrijpen we dat China's digitale marketing, SEO en e-commerce ecosystemen als een doolhof kunnen aanvoelen voor internationale bedrijven en het is onze missie om hen te helpen navigeren en duidelijkheid te verschaffen. Dit sluit perfect aan bij de kernwaarden van Seeders en we zijn enthousiast over deze samenwerking."

Alexander van Aken: “Japan kent een uniek en complex digitaal landschap, dat net zo fascinerend is als de lokale cultuur. Met tien jaar ervaring in digitale marketing in Japan en sterke samenwerkingen met lokale experts, kijk ik ernaar uit om meer bedrijven te ondersteunen in het optimaliseren van hun digitale marketingactiviteiten in het land.”

Aziatische online wereld

Akkerman weet dat de Chinese en Japanse internetmarkten anders zijn dan de Nederlandse. “In Japan, waar de focus nu vooral ligt op SEO-activiteiten, staan linkbuilding en Digital PR bijvoorbeeld nog in de kinderschoenen. Hier ligt een gat waar wij als Seeders zijnde graag in willen springen.”
Na Europa, Noord-Amerika en Afrika vestigt Seeders zich hiermee ook op het Aziatische continent. “Na China en Japan ligt de ambitie er om nog verder uit te rollen in Azië”, zegt Akkerman. 


Media

Marketing

Economisch