SpinAwards: driemaal goud ACHTUNG!

04-04-2008 (10:02) - Bureaus

Gisteravond werden voor de tiende keer de SpinAwards uitgereikt. Verrassende winnaar aan opdrachtgeverszijde was Consument en Veiligheid, die met de SpinAward voor ‘Beste interactieve opdrachtgever’ naar huis ging. Diens zeer gewaagde vuurwerkcampagne op het internet, was niet alleen spraakmakend, maar leverde uiteindelijk ook drie SpinAwards op. ACHTUNG! mag zich een jaar lang  'Beste interactieve bureau’ noemen, het wist met vier nominaties twee Gouden SpinAwards te scoren en kwam, inclusief de bureauprijs, op een totaal van maar liefst drie Gouden SpinAwards. Presentator Bob Fosko reikte, naast bovengenoemde twee Gouden SpinAwards, nog zes keer een Gouden SpinAward en veertien keer een Zilveren SpinAward uit. Dit jaar werden voor het eerst de Special SpinAwards uitgereikt, bij deze deelbekroningen kijkt de jury naar één specifiek aspect van het interactieve werk.

Selmore
Bij de bureaus werd ACHTUNG! op de voet gevolgd door Selmore, dat eveneens twee prijzen in de wacht wist te slepen. Het bureau won een Gouden en een Zilveren SpinAward. Euro RSCG mocht twee Zilveren SpinAwards in ontvangst nemen. Alle andere winnende bureaus veroverden één SpinAward. Dit laat heel duidelijk zien dat de kwaliteit in de breedte is toegenomen.

Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards: ‘De afgelopen 10 jaar is onze branche in sneltreinvaart volwassen geworden, we kunnen als industrie trots zijn op wat we in korte tijd bereikt hebben. Wij laten via onze winnaars zien wat er allemaal mogelijk is met interactieve communicatie, dit alles om mensen te inspireren. Er waren dit jaar heel veel partijen met één SpinAward, een signaal dat de kwaliteit in de breedte aan het toenemen is. Maar de komende jaren worden wel spannend voor de branche; we zullen moeten zorgen dat er voldoende creatieve mensen blijven instromen, om aan de enorme vraag te voldoen.’

Grote winaars
- ACHTUNG!: driemaal Goud (Beste interactieve bureau, Beste design,
Beste interactieve video concept)
- Selmore: eenmaal Goud (Beste online campagne) en eenmaal Zilver (Beste content)
- Euro RSCG: tweemaal Zilver (Beste gaming concept & Beste crossmedia campagne)

Media

Marketing

Economisch