Subsidie voor Best Practices van BNO

14-11-2006 (18:34) - Bureaus

Het project ‘Best Practices’ van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) ontvangt de Creative Challenge Call Subsidie. ‘Best Practices’ is samen met 39 andere projecten geselecteerd uit ruim 400 inzendingen. Drie andere projecten waaraan de BNO een bijdrage levert, zijn eveneens gehonoreerd. Nederland heeft de laatste jaren een aantal mooie designsuccessen behaald. Denk aan de Senseo, de Bugaboo en de Beertender. Opvallend is echter dat er weinig inhoudelijke informatie over succesvolle designcases te vinden is. De BNO wil daar met ‘Best Practices’ een einde aan maken. ‘Best Practices’ gaat designsuccessen beschrijven en met cijfers onderbouwen. Om dit te bereiken gaat de BNO een dialoog aan met dertig invloedrijke Nederlandse ondernemers over de strategische waarde van design voor hun onderneming. Het tastbare resultaat van deze gesprekken zal resulteren in een serie cases waarin design aantoonbaar heeft gezorgd voor omzetverhoging en imagoverbetering. De BNO gaat naast deze dialoog een netwerk opbouwen en een website publiceren.

Media

Marketing

Economisch