TBWA en ABSOLUT wijzigen campagnestrategie

08-05-2007 (10:12) - Bureaus

ABSOLUT VODKA wijzigt voor het eerst in 27 jaar haar campagnestrategie. Voorheen stond in iedere uiting  altijd de vorm van de fles centraal.  'IN AN ABSOLUT WORLD' vormt de nieuwe baanbrekende campagne die vorige week gelanceerd is in Duitsland. Door in te spelen op de dubbele betekenis van het woord 'absolut',  dat in het Engels ook volmaakt betekent, legt 'IN AN ABSOLUT WORLD' een verbinding tussen de kwaliteit van het merk en het droombeeld van een volmaakte wereld.

Met deze nieuwe campagne hoopt ABSOLUT VODKA een discussie te starten over universele en alledaagse onderwerpen en consumenten uit te dagen hun eigen droombeeld van een volmaakte wereld onder woorden te brengen. Print ads zijn ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau TBWA. Het beeld van een politicus brengt de openbaarheid van bestuur in de praktijk en de advertentie met een zwangere man geeft een wereld weer waarin de last van voortplanting eerlijker is verdeeld.

Media

Marketing

Economisch