Total Identity creëert De Kristal

20-01-2010 (09:53) - Bureaus

De prijs van het ministerie van Economische Zaken voor het meest transparante jaarverslag op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen krijgt een nieuwe naam. Bureau Total Identity bedacht de nieuwe naam, De Kristal, en ontwierp het beeldmerk voor de prijs die volgende jaar van opzet verandert. Vanaf het verslagjaar 2009 wordt de Transparantiebenchmark geïntegreerd met de ACC Award van de gezamenlijke beroepsorganisaties van accountants, het Koninklijk NIVRA en de NOvAA. De nieuwe prijs, met als naam ‘De Kristal’, geeft extra gewicht aan thema’s als ketenverantwoordelijkheid en de integratie van MVO in de kernprocessen van ondernemingen. De benchmark wordt uitgebreid naar 500
bedrijven en instellingen. Deelnemen aan De Kristal wordt interactief; op een website zijn de scores van bedrijven te zien.

Total Identity bedacht de naam voor de nieuwe prijs die symbool staat voor helderheid en transparantie. In het beeldmerk wordt aan de hand van het kleurenpalet een prisma effect gevisualiseerd en is de K van Kristal als grafische nuance aangebracht. Het beeldmerk kent volgens het bureau 'een sprankelende en tegelijk zakelijke uitstraling, passend bij de ambitie de ‘Oscars’ te worden van MVO.'
 


Media

Marketing

Economisch