VEA neemt ‘Cannes’ over

05-02-2009 (09:57) - Bureaus

VEA heeft de vertegenwoordiging van het Cannes Lions Festival in Nederland van het Cebuco overgenomen. Daarmee gaat een al langer door de VEA gekoesterde wens in vervulling om de Cannes Lions in Nederland te mogen vertegenwoordigen. De Cannes Lions is dé internationale prijs voor creatieve reclame. De VEA is na Polen en Zweden de derde bureauvereniging in Europa die voor haar land de exclusive festival representative van Cannes Lions wordt. Al sinds 2005 is de VEA nauw bij de organisatie van de Cannes Lions Amsterdam betrokken. En al meer dan 25 jaar vertegenwoordigt de VEA in Nederland de Effie, dé internationale prijs voor effectieve reclame.

Frans Blanchard, directeur VEA: ‘Ik schrok me een rotje toen ik uit de pers moest lezen dat Cebuco afhaakte en er blijkbaar al contacten liepen met een andere partij om het over te nemen. Maar gelukkig hebben we ons er tussen kunnen dringen met dit als heuglijk resultaat. Core van de business van onze leden is creativiteit en de Cannes Lions vormen het Walhalla van creativiteit. Dus wat kun je mooier bedenken dan dat je als VEA naast de Effie nu ook de Cannes Lions mag vertegenwoordigen! Bovendien zet Cannes Lions zich met de Young Lions Competition in om jong talent voor ons vak te interesseren. En het werven van talent is speerpunt van VEA-beleid. Dus ook dat had niet beter kunnen matchen.’
 


Media

Marketing

Economisch