Vernieuwd FCB Amsterdam zoekt dynamiek van de stad op

23-09-2015 (16:15) - Bureaus

12. 50 uur - Jos Vis (CEO FCB Amsterdam) en Frans Brand (CEO/ECD McCann Nederland) hergroeperen het management van beide bureaus. Frans Brand zal FCB Amsterdam creatief gaan leiden in zijn rol als executive creative director. In december houdt het nieuwe FCB Amsterdam kantoor in het gebouw waar ook  FD Groep, BNR en Dauphine zijn gevestigd.

Naast Jos Vis en Frans Brand bestaat de directie van het nieuwe FCB Amsterdam uit Paul ten Veen (CFO) en Benjamin Messelink (Chairman).  ‘We zijn 100% complementair’ zegt Jos Vis. ‘Frans heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in de kwaliteit van het creatieve product. FCB Amsterdam kent haar heritage in merkactivatie, engagement en CRM. De combinatie is in staat om vanuit data, insights te genereren en die te vertalen naar het beste creatieve werk. In alle middelen en media! Onze propositie naar de markt zou je het beste kunnen verwoorden in ‘het zakelijke bureau dat creatief verrast’. We zitten bovenop de business van onze klanten. En vertalen deze business opportunity’s in bijzonder en effectief creatief werk. Sinds het begin van dit jaar werken we al samen. Daarnaast zijn we een intensive samenwerking aangegaan met het bureau 105 van Eddy en Remco Salfischberger. Zij vullen onze digitale propositie nog beter in. En in de afgelopen periode hebben we gezien dat de nieuwe combinatie heel goed werkt. In de tweede helft van dit jaar hebben we Gouda’s Glorie, MasterCard en Nuon als nieuwe klanten mogen verwelkomen. Allen gewonnen met de nieuwe combinatie.’

 'De combinatie van sterke creatie en customer intelligence professionals binnen één bureau is uniek', zegt Frans Brand. ‘We combineren kennis van consumentengedrag met creativiteit. Echte insights maken betere campagnes: zowel creatief als vanuit business perspectief, dat is waar ons vak nu om draait.'

Het nieuwe FCB Amsterdam telt 65 medewerkers. en werkt onder meer voor DAF Trucks/Paccar Parts, ING, Nationale Nederlanden, Remia, Nivea, Air Miles, Stegeman, Mastercard, Nespresso, BlueBand en Nuon.

Jos Vis en Frans Brand: ' Echte insights maken betere campagnes: zowel creatief als vanuit business perspectief, dat is waar ons vak nu om draait'


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch