
Whello presenteert rebranding en zet in op AI-gedreven marketing
Het Amsterdamse online marketingbureau Whello lanceert vandaag haar nieuwe merkidentiteit. Met de rebranding speelt het bureau in op de nieuwe realiteit in marketing, waar technologie, creativiteit en strategie samenkomen om bedrijven sneller vooruit te brengen. Het nieuwe imago past bij de groeistappen die de marketingorganisatie zet.
De vernieuwde merkpersoonlijkheid van Whello gaat gepaard met een nieuw uiterlijk, een frisse website en een aangescherpte positionering. “We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je merkidentiteit meegroeit met je organisatie”, zegt Nasser Al Kamouchi, mede-oprichter van Whello. “Waar we ooit begonnen als toegankelijk en behulpzaam, kiezen we nu bewust voor een volwassen profiel. Daarmee laten we zien dat we niet alleen uitvoerders zijn, maar thought leaders die merken écht verder brengen. Deze strategie passen we altijd al bij klanten toe en voeren we nu ook bij onszelf door.” Door het gebruik van krachtige kleuren, het weglaten van speelse elementen, het doorvoeren van herkenbare visuele componenten en een strakkere website, versterkt Whello zijn merkidentiteit en vergroot het de herkenbaarheid.
AI als versneller van groei
Ook AI speelt een belangrijke rol in de rebranding. “Veel marketingteams verliezen focus door het enorme aanbod aan AI-tools,” zegt mede-oprichter Serge de Sousa. “Terwijl wij AI juist zien als versneller. Voor onze nieuwe website hebben we samen met onze specialisten ruim 95 landingspagina’s in één keer herschreven en geoptimaliseerd met behulp van AI-prompts. Zo konden we het proces testen, verfijnen en direct vertalen naar toepasbare inzichten voor klanten.” Daarmee wordt de rebranding meer dan alleen een nieuw logo: het is een praktijkvoorbeeld van hoe technologie en strategie samenkomen om merkgroei concreet te maken.