Blue Band en De Ruijter daten in gezamenlijke social-first campagne

Blue Band en De Ruijter daten in gezamenlijke social-first campagne

28-10-2025 (12:51) - Campagnes

Twee iconen van de Nederlandse ontbijttafel slaan de handen ineen. Blue Band (Flora Food Group) en De Ruijter (Kraft Heinz) lanceren de gezamenlijke social-first campagne 'Het Lekkerste Stel van Nederland', exclusief te volgen op TikTok.

In de campagne gaan geanimeerde verpakkingen Blue Band en De Ruijter-hagelslag op date. Alles in de luchtige, licht ongemakkelijke maar herkenbare stijl van populaire datingprogramma’s. De vraag is: eindigen ze samen in een trommeltje of blijft het bij droog brood? En hoewel het niet altijd gesmeerd loopt tijdens de dates, kan er zowaar een lekkere sandwich ontstaan of gaan ze samen voor een lang baguetje.

Samenwerking met smaak

"Blue Band staat voor samen eten en samen genieten. Het wordt nóg lekkerder als er iets onder én bovenop ligt", zegt Roos Jochems, marketeer bij Blue Band. "Daarom vinden we het geweldig om dé klassieker onder de broodbeleggen toe te voegen aan onze gezamelijke contentwereld."

"Hagelslag maakt ieder moment leuker en lekkerder, zeker als het De Ruijter is", vult Boaz Disselkoen, marketeer van De Ruijter, aan. "Onze varianten zoals Mokka, Gezouten Karamel en Speculoos passen perfect op Blue Band blijkt ook uit onze campagne. En dat smaakt nu al naar meer!"

TikTok-account

De komende weken verschijnen er meerdere afleveringen van verschillende Blue Band & De Ruijter koppels online. We hopen er een publiek mee aan te trekken, dat wat nieuws op de boterham wilt proberen. Bovenal hopen we dat het publiek de content gewoon lekker en grappig vindt.

Het Lekkerste Stel van Nederland is te volgen op het nieuwe gezamelijke TikTok-account

Credits
Marketing Blue Band: Roos Jochems, Sabine Linck & Tessa Koomen
Marketing De Ruijter: Boaz Disselkoen & Wendy Shen
Concept, Script, Muziek en Regie: Boaz Disselkoen
Productiemaatschappij: Freelancers United
Project Management, Opname en Edit: Jeroen van de Water en Thomas Aleva