
Bol en Dept stomen studenten klaar voor nieuw schooljaar
Nadat bol afgelopen zomer hielp bij een vlekkeloze vakantie en festivals, richt de online winkel zich nu op scholieren en studenten voor een vliegende start van het nieuwe schooljaar. In de hero-campagne door DEPT zien hoe een gezin zich tot in de puntjes voorbereidt op de eerste schooldag, mede mogelijk gemaakt door de spullen van bol. Ook aidem agency, Crocodile, Megawatt, Dentsu en Mindshare droegen een steentje bij aan de totale campagne.
Nieuwe jas? Check. Nieuwe schooltas? Ook check. In de hero-campagne volgen we een gezin, dat een strak plan heeft opgesteld om de ochtendstress van de eerste schooldag te tackelen, terwijl 'Get Ready for This' op de achtergrond klinkt.
"De omschakeling na de zomer is voor veel gezinnen een hele operatie. De precisie die daarbij komt kijken werd de inspiratie voor de nieuwe campagnefilm, die geïnspireerd is op de welbekende ‘heist-films", aldus Ramin Bahari, Creative Director bij DEPT®.
Sponsor van introductieweken
Naast gezinnen richt bol zich met de campagne ook op studenten en is daarom hoofdsponsor van verschillende introductieweken door Nederland en België. In grote studentensteden verwelkomt bol hen met outdoor media op treinstations, online radio, streaming, social content en influencer campagnes. In verschillende steden is voor het tweede jaar op rij de ‘huisfeestjes’ activatie te beleven. Hier kunnen studenten prijzen winnen voor een soepele start van het studentenleven.
Refurbished producten
De campagne besteedt extra aandacht aan refurbished producten onder de noemer ‘Zo goed als nieuw, maar dan opnieuw’. Hiermee wil bol ouders en studenten stimuleren om bij de aanschaf van bijvoorbeeld laptops, tablets of smartphones te kiezen voor refurbished.
Samenwerking bureaus
DEPT® verzorgde de volledige hero-campagne, aidem agency de UGC social campagne, Crocodile Agency de influencerstrategie en uitrol, Megawatt de huisfeestjes-activatie, DENTSU de mediastrategie in Nederland en Mindshare in België.
Zo maakt het gezin zich 'ready' voor het nieuwe schooljaar:
Credits
Klant: bol
Verantwoordelijk bij klant:
Brand Communications Marketeer: Vanessa Smit (a.i.) & Sophie Heeringa
Strategic Brand Communications Manager: Cecile van den Heuvel
Social campagnemanager: Anne Vonk & Dominique Baartman
Digital advertising consultant: Erik Frijters
Media manager: Nick Rusmana
Head of Brand Marketing: Danielle Snoeij
Director Consumer & Marketing: Fiona Vanderbroeck
Bureau(s): DEPT®, aidem agency, Crocodile Agency, Megawatt, DENTSU, Mindshare
DEPT®
Account management: Auke Roggeveen, Simone de Haan, Thomas van Sloten
Brand strategy: Thom van der Bijl, Jan Govaert
Content & comms strategy: Anne-Sophie D’Hoogh
Creative direction: Ramin Bahari, Menno Schipper
Creative: Rienk de Vries, Niels Bredemeijer, Danique de Bies, Hugo van der Kun, Eva Koffeman
Content lead: Iris Graatsma
Social creative: Julia Born, Iman Safaie, Tom Jacobs, Luca Mascini, Maaike de Boer
Social video creative: Nadine Bagnay
Social media management: Merel Mekkes
Producers (agency): Friso de Ronden, Isabel van der Kroft Glanzberg
Project management: Jonah Pronk, Kim Ruikes
Motion design: Amor Meijer, Monique Nelis
Video creation lead: Pieter Bokhorst
Visual design: Bart van der Hoorn, Sander van Lit, Sander Puhl
Film direction by: Jelle de Jonge
Film production: Holy Fools
Sound: Earforce
Music & Licensing: Massive Music
UGC social campagne: aidem agency
Influencer campagne: Crocodile Agency
Media: DENTSU (NL), Mindshare (BE)
Activatie: Megawatt