Campina, Fitzroy en Livewall brengen Open Boerderijdagen digitaal tot leven

Campina, Fitzroy en Livewall brengen Open Boerderijdagen digitaal tot leven

21-05-2025 (12:04) - Campagnes

Vooruitlopend op de Campina Open Boerderijdagen op 30 mei en 9 juni lanceert Campina, in samenwerking met creatief bureau Fitzroy en digitaal bureau LiveWall (United Playgrounds), de digitale Avonturen Boerderij: een interactieve game-ervaring die gezinnen spelenderwijs meeneemt in de wereld van de boerderij, het belang van een gezond ontbijt en duurzaamheid.

Sinds 2007 verwelkomt Campina jaarlijks duizenden gezinnen op boerderijen verspreid door Nederland en België. Met de digitale Avonturen Boerderij wordt die ervaring uitgebreid naar de online omgeving.

In de game begeleiden Lavezzi Rutjes en zijn team, de Boeren Bengels, kinderen via drie mini-games langs thema’s als het ontstaan van melk, het belang van een voedzaam ontbijt en de rol van de boer in natuur en klimaat. De game is gratis toegankelijk via mobiel, tablet of desktop en biedt digitale beloningen als spelelement.

Merkbeleving en educatie

"We willen elk kind op een spelende manier laten ontdekken waar melk vandaan komt en waarom goede voeding belangrijk is," zegt Doris Offerhaus, Brand Manager Campina. "Met deze digitale boerderij maken we dat leerzame avontuur laagdrempelig en leuk."

"Als creatief partner ben ik enorm trots op hoe de Campina Avonturen Boerderij tot leven is gekomen. Dankzij de nauwe samenwerking tussen Fitzroy en LiveWall sluiten de content en het gameplatform goed op elkaar aan. Het is fantastisch om te zien hoe beide labels hun krachten hebben gebundeld om spelenderwijs educatie en entertainment samen te brengen", aldus Mischa Schreuder, Executive Creative Director bij Fitzroy.

De Campina Avonturen Boerderij is nu toegankelijk via deze link.