
Dentsu Creative doorbreekt twijfels die Defensiecarrière in de weg staan
Het Ministerie van Defensie en Dentsu Creative Amsterdam lanceren het vierde deel van de reeks 'Tijd voor Defensie'. Deze keer draait het om het wegnemen van twijfels, die jongeren ervan weerhouden om daadwerkelijk te solliciteren bij Defensie.
Veel jonge mensen voelen zich aangetrokken tot de wereld van Defensie, maar zetten de stap niet. Niet omdat ze geen interesse hebben, maar omdat ze aan zichzelf twijfelen. Doordat zij die stap niet zetten, mist Defensie mensen die het wél in zich hebben.
'Ik denk dat ik het niet kan'
Om dit fenomeen te begrijpen werd onderzoek gedaan naar wat potentiële kandidaten tegenhoudt bij het zetten van die cruciale stap. Daaruit bleek dat mensen vooral aan zichzelf twijfelen op drie vlakken: fysiek, mentaal en sociaal. In essentie komen al deze twijfels neer op: 'Ik denk dat ik het niet kan’.
'Wij denken dat jij het wel kunt'
Het thema van de campagne is misschien wel actueler dan ooit en sluit aan bij een bredere ontwikkeling onder jongeren. Uit recent onderzoek van State of Youth NL, een initiatief van KidsRights, onder jongeren tot 29 jaar, blijkt dat 61 procent geregeld of vaak prestatiedruk ervaart. De helft van de jongeren voelen zich onzeker, twijfelen aan zichzelf en zijn bang dat ze het niet goed doen.
"Met deze campagne willen we mensen het zetje geven om hun twijfels van zich af te schudden. Wij twijfelen niet aan je", benadrukt Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie. "Wij kijken verder dan wat je nu al kunt. We zien wat je kunt worden. Want wat je vandaag nog niet kunt, kun je morgen wel.”
Defensie draagt dit geloof niet alleen uit met woorden, maar door een wereld te bieden waar opleiding, begeleiding en teamwork centraal staan. Een wereld waarin zij de kans krijgen om te ontdekken wat ze kunnen en om verder te komen dan ze zelf voor mogelijk hielden.
Actie in plaats van twijfel
"Met de centrale gedachte 'Tijd om de stap te zetten' maken we ruimte voor het moment dat alles verandert: wanneer twijfel plaatsmaakt voor actie", aldus Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam.
De campagne wordt zichtbaar middels video, social, digital en out of home.
Bekijk hier de TVC:
Credits
Klant: Ministerie van Defensie
Opdrachtgever: Paul Klaessen, Maj Martin Tennekes, Ruud Satijn, Taco Remmers
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Rogier Smalhout
Grading: De Grot
VFX: De Grot
Sound design: Sharkee
Muziek compositie: Raven